Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ni som jämkar

Hur mycket i inkomst har du?
Jag fick 6% men jag har ganska låg inkomst och ganska högt underskott så kanske därför
Jag gjorde ansökan om jämkning online.
dom räknar ut dina ränteutgifter, säg du ska få tillbaka 40k ..och sen 4 månader kvar...om du då betalar normalt 10k skatt varje månad så får du skattefritt hela året ut

Ja jag hade oxå velat ha större jämkning detta år och blir det kvarskatt i november så får jag ta det då. Trodde iallafall att det skulle bli mer än 21% i skatt som inte knappt gör någon skillnad med min lön..

Ja jag hade oxå velat ha större jämkning detta år och blir det kvarskatt i november så får jag ta det då. Trodde iallafall att det skulle bli mer än 21% i skatt som inte knappt gör någon skillnad med min lön..
Jag tror skatteverket är lite försiktiga, jag ansökte från 1 augusti och hela året ut... Jag skulle ändå betala 7 procent... Fast jag vet att jag inte ska behöva betala något :) visst 2000 kr på 38 000 är ju inte så mycket

Hur mycket i inkomst har du?
Jag fick 6% men jag har ganska låg inkomst och ganska högt underskott så kanske därför
Jag gjorde ansökan om jämkning online.
Har också låg lön.. Jag skrev 216000 som är grundlönen men tror jag kommer hamna runt 240000 nu när jag jobbar extra mer.. Hur mycket underskott har du som fick 6% skatt?

Har också låg lön.. Jag skrev 216000 som är grundlönen men tror jag kommer hamna runt 240000 nu när jag jobbar extra mer.. Hur mycket underskott har du som fick 6% skatt?
Tror inte underskottet påverkar alls, hur mycket ränteutgifter du har, sen slå dom ut din återbäring på så många månader som är kvar :)

Jag tror skatteverket är lite försiktiga, jag ansökte från 1 augusti och hela året ut... Jag skulle ändå betala 7 procent... Fast jag vet att jag inte ska behöva betala något :) visst 2000 kr på 38 000 är ju inte så mycket
Jo dom är väl det:)
Ah vad bra, 2000 är ju ingenting:)

Jo dom är väl det:)
Ah vad bra, 2000 är ju ingenting:)
Ja så man får ju räkna på sin lön... Har man tex 40k brutto säger vi och ska betala 7 % så är det ju inte mycket... Men räkna ut dina ränteutgifter.. Sen 30% får du behålla... Sen delar du det med 4 mån som är kvar :)

Tror inte underskottet påverkar alls, hur mycket ränteutgifter du har, sen slå dom ut din återbäring på så många månader som är kvar :)
Ah ok:) Inte helt med på allt än haha!
Då skulle men dragit till med lite mer ränta då;)

Men då om jag förstår rätt så av 53000 i räntekostnader där jag får tillbaka drygt 16000 (30%) så skulle dom kunna bättre än att sänka till bara 21% i skatt då 0 % i skatt resten av året skulle bli 16000?!?..
(Lovar att inte älta detta mer sen;)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp