• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Ni som sökt bolån som haft blancolån

mollie27

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
21 November 2022
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
8
Poäng
26
Är också intresserad om det finns fler som ansökt utan medsökande. Hoppas folk delar med sig.
Hej! Jag ansökte och fick godkänt i somras, hade då runt 250k i blanco. Fick beviljat en miljon med ganska hög uc. Blev nästan lite förvånad själv. Men det var inga problem alls på banken när jag var där, har Swedbank.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Modomio

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Mars 2022
Meddelanden
487
Mottagna reaktioner
203
Poäng
407
Hej! Jag ansökte och fick godkänt i somras, hade då runt 250k i blanco. Fick beviljat en miljon med ganska hög uc. Blev nästan lite förvånad själv. Men det var inga problem alls på banken när jag var där, har Swedbank.
Tack för svaret! Får jag fråga om årsinkomsten tex? Hur hög var betyget och om du redan hade ca 150tkr som kontantinsats. Tog du lånet och köpte ett boende?
 

mollie27

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
21 November 2022
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
8
Poäng
26
Tack för svaret! Får jag fråga om årsinkomsten tex? Hur hög var betyget och om du redan hade ca 150tkr som kontantinsats. Tog du lånet och köpte ett boende?
Har runt 540k i årsinkomst, och låg runt 26 i uc med många förfrågningar. Sålde min gamla lägenhet och köpte bostad fast hittade en billigare som passade mig ännu bättre. Så tog inte lånet på hela summan. Nu ska jag försöka få ner betyget ännu mer och försöka ta en samlingslån för att få bort blancolånen. Har många förfrågningar som försvinner under december och januari.
 

Hannes.mff

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
27 Augusti 2022
Meddelanden
101
Mottagna reaktioner
39
Poäng
147
Hej! Jag ansökte och fick godkänt i somras, hade då runt 250k i blanco. Fick beviljat en miljon med ganska hög uc. Blev nästan lite förvånad själv. Men det var inga problem alls på banken när jag var där, har Swedbank.
Oj! 26 i uc även! Kanske inte helt kört för mig då. Tack för svar
 

Thedouche

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
17 Februari 2022
Meddelanden
37
Mottagna reaktioner
6
Poäng
32
Har 1.2msek i Blanco, varav 300 med fru.
Fru har bara dem gemensamma 300.
Fått lånelöfte på Swedbank på 2.9 miljoner. Sammanlagd inkomst ca 1msek/år.
Är ju dock inget beviljat lån men ändock beviljat lånelöfte.
 

Modomio

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Mars 2022
Meddelanden
487
Mottagna reaktioner
203
Poäng
407
Oj! 26 i uc även! Kanske inte helt kört för mig då. Tack för svar
Jag tror att det är för att hon/har tidigare en bostad. Där ligger skillnaden mellan oss och henne/honom så jag tycker inte att bankerna bevilja med bara bra årsinkomst och och dåligt UC betyg
 

Sam89

Kunnig medlem
Poäng: 176
Blev medlem
14 Oktober 2022
Meddelanden
144
Mottagna reaktioner
53
Poäng
176
Har 1.2msek i Blanco, varav 300 med fru.
Fru har bara dem gemensamma 300.
Fått lånelöfte på Swedbank på 2.9 miljoner. Sammanlagd inkomst ca 1msek/år.
Är ju dock inget beviljat lån men ändock beviljat lånelöfte.
Oj! Trodde inte detta var möjligt! Där ser man
 

Hannes.mff

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
27 Augusti 2022
Meddelanden
101
Mottagna reaktioner
39
Poäng
147
Har 1.2msek i Blanco, varav 300 med fru.
Fru har bara dem gemensamma 300.
Fått lånelöfte på Swedbank på 2.9 miljoner. Sammanlagd inkomst ca 1msek/år.
Är ju dock inget beviljat lån men ändock beviljat lånelöfte.
ok, då är de inte nog kört för mig. Ska söka i februari är tanken kommer ha kanske 440k i blancolån då(tillsammans med min sambo). Hur såg eran uc ut? Sökte ni nyligen?
Intressant då storbankerna oftast tar tak att man får ha 400k Max i blanco. Verkar vara att dem då gör en sammanlagd bedömning
 

Hannes.mff

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
27 Augusti 2022
Meddelanden
101
Mottagna reaktioner
39
Poäng
147
Jag tror att det är för att hon/har tidigare en bostad. Där ligger skillnaden mellan oss och henne/honom så jag tycker inte att bankerna bevilja med bara bra årsinkomst och och dåligt UC betyg
Mycket möjligt. Har dock ingen dålig uc själv (ca 2,7 nu) men intressant att veta hur dem räknar
 

Modomio

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Mars 2022
Meddelanden
487
Mottagna reaktioner
203
Poäng
407
ok, då är de inte nog kört för mig. Ska söka i februari är tanken kommer ha kanske 440k i blancolån då(tillsammans med min sambo). Hur såg eran uc ut? Sökte ni nyligen?
Intressant då storbankerna oftast tar tak att man får ha 400k Max i blanco. Verkar vara att dem då gör en sammanlagd bedömning
Får jag fråga om det är en fakta/info från en bank att du har fått när det gäller ha Max 400tkr i blanco, eller har du läst det nånstans?!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp