Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Nordea har spärrat mina konton

Nu är även mitt bank-id spärrat, och jag kan inte skapa nytt. Kan fortfarande använda mitt debitkort från Swedbank

Men har du fått några svar på varför, vad det rör sig om?
Nix, ingenting alls än. Jag väntar in ett brev på posten de säger de skickat.

Eftersom nordea strular så pass mycket och jag har ett konto hos Swedbank - kan jag hämta ut en säkerhetsdosa där så länge och fortfarande betala räkningar osv, eller kommer Swedbank stänga ner konton med?

Eftersom nordea strular så pass mycket och jag har ett konto hos Swedbank - kan jag hämta ut en säkerhetsdosa där så länge och fortfarande betala räkningar osv, eller kommer Swedbank stänga ner konton med?
Nej.
Men det kan va så ditt bankid spärras föralltid... Spärrar en bank kan dom spärra hos alla som utfärdar bankid. då är det freja..

Nu är även mitt bank-id spärrat, och jag kan inte skapa nytt. Kan fortfarande använda mitt debitkort från Swedbank
Med stor sannolikhet så är den spärrad hos alla banker i 1 år. Så gjorde de för mig, Trots att jag redovisade alla mina transaktioner sket dem idet.
I brevet kommer det säkert stå att de gör det pga misstanke om penningtvätt och terrorism (nått sånt).

Har du kontaktat banken? Besökt banken? Vad väntar du på?
Jag hade galopperat till banken.

Edit: Såg att du väntar på brev nu. Men de borde kunna svara på dina frågor om du besöker ett kontor. Du kan gå till Swedbanks kontor och ändra din SUS-anslutning så du får din lön till Swedbank om du nu kunde använda dem istället. Men säg inte att du är spärrad på Nordea.

Du måste väll ha en liten känsla av varför detta hänt? Eller vad de kan ha med att göra? Du har inte fått nåt om att fylla i kundkännedom eller transaktioner som du ska uppge var dom kommer ifrån som du struntat i?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp