• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Nordea spärrat mitt BankID på alla svenska banker

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 361
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917

Nähe? Det är ju det som står på både Swedbank och SEB:s sida - och jag fick använda mobilt bankid när jag öppnade konto hos Skandia.

Så hur menar du att du inte behöver mobilt bankid för att online öppna ett konto? Det framgår ju tydligt ovan att du behöver ha det eller måste du besöka ett kontor.
 

Fiskmås

Kunnig medlem
Poäng: 196
Blev medlem
1 Augusti 2023
Meddelanden
126
Mottagna reaktioner
66
Poäng
196
Nähe? Det är ju det som står på både Swedbank och SEB:s sida - och jag fick använda mobilt bankid när jag öppnade konto hos Skandia.

Så hur menar du att du inte behöver mobilt bankid för att online öppna ett konto? Det framgår ju tydligt ovan att du behöver ha det eller måste du besöka ett kontor.
Ica banken
 
Senast ändrad:

Samwello

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
18 December 2023
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Då sverige är typ det ända landet i Europa där privatägda banker har kontrollen över människors liv på detta vis så har regeringen inlett detta:


Det är anmärkningsvärt att ett gäng snofsiga bankmän kan ha ett sånt fruktansvärt pung-grepp om hela befolkningen. Tom våra politiker sitter under deras makt. Helt galet om man tänker efter!
 

wainkson

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
8 April 2024
Meddelanden
1
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Jag fick mina konton spärrade av min förra bank, handelsbanken, dessutom spärrad att inneha bankid under ett år. Från 14 januari 2023 till samma datum 2024.

Kunde därmed inte öppna bankkonto hos någon annan svensk bank heller och har därför inget svenskt bankkonto sedan dess. Trots att det gått mer än 1 år får jag inte öppna konto hos någon bank i Sverige!

Visst att jag har en historia och är dömd för bl.a bedrägeri och penningtvättsbrott men straffet är avtjänat sedan 2 år tillbaka.
Bankerna fortsätter straffa mig trots att jag i lagens mening avtjänat mitt straff jag blev dömd för..
Bankerna verkar ha egna lagar vilket i praktiken innebär att jag inte kan ha bankid för att logga in nånstans där jag behöver eftersom bankid krävs för i princip allt idag!
Jag fick säga upp mig från mitt jobb då jag inte kunde fortsätta be vänner ställa upp med bankkonton för löneutbetalning eftersom det är olagligt att ta emot någon annans pengar på sitt bankkonto. Min ena vän som hjälpte mig fick sitt konto spärrat pga det.

Jag får utbetalningsavier från A-kassan men kan inte lösa in dom nånstans pga att alla som medverkar med "Clearon" t.ex.Coop, ICA, Direkten, Pressbyrån med flera enbart godtar avier upp till 2000:- !!!

Så summa summarum är att jag också blivit vräkt från min lägenhet pga att jag inte kunnat betala hyran. Svårt att betala med en utbetalningsavi...
Svenka banker har alltså sett till att jag inte kan jobba, betala räkningar, logga in hos viktiga myndigheter som t.ex försäkringskassan(de tar inte Frejaid som jag skaffat), blivit satt på gatan utan möjlighet att få ny bostad pga att jag inte kan betala för mig med utbetalningsavier som jag inte kan lösa in.

TACK SÅ MYCKET SVERIGES BANKER!!

Hur ska jag kunna förändra mitt tidigare kriminella tankesätt och liv om jag inte ens får möjligheten ??
Skaffade mig ett vanligt jobb och hade bestämt mig för att aldrig mer göra nåt kriminellt...men det blev värre än nånsin... Har provat allt som är möjligt men sitter fast i denna situation..

Är ofrivilligt satt utanför samhället så hur ska jag kunna gå vidare med ett "vanligt" liv som jag vill göra när samhället(läs bankerna) fortsätter straffa mig trots att jag redan avtjänat mitt straff enligt lag.

Har inga missbruksproblem men har ändå hamnat mitt iblan de som har genom min hemlöshet och INGEN vill hjälpa till av de myndigheter som kan..

ÅTERIGEN TACK!! SVENSKA BANKER FÖR ATT NI FULLKOMLIGT FÖRSTÖRT MITT LIV ÄNNU MER ÄN VAD JAG SJÄLV GJORT!!

Bespara mig kommentarer att jag får "skylla mig själv" eftersom jag avtjänat mitt straff och ville verkligen påbörja ett nytt hederligt liv....men jag fick aldrig chansen...

Så nu har jag inget kvar att leva för och självklart har jag tankar om att avsluta mitt liv för jag orkar inte mer, trots att jag har ett starkt psyke....men nu orkar jag inte mer...

Inte för att banker eller myndigheter bryr sig men det är de som är ansvariga till att jag inte orkar mer och jag hoppas att min historia och liv kan hjälpa till att hitta en lösning för de i samma situation...som en lex Maria till exrmpel som vården har...

GLAD PÅSK TILL ER ALLA OCH SKÄNK MIG EN TANKE IALLA FALL!

Hälsningar
"Orkar inte mer"
Men vad tragiskt! Hur går det för dig? Sveriges banker suger. Håller tummarna för dig !!
 

Studier-skuldsanering

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
15 Februari 2024
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Var kan man öppna ett bankkonto med betalningsanmärkning? Jag använder idag Swedbank och har inga konstiga transaktioner utöver lite swish hit & dit. Men det vore ju en mardröm att bli utan bank så precis som vissa säger så kan det vara smart att ha en reserv öppen?
 

Kraputt

V.I.P
Poäng: 647
Årets nya medlem
Blev medlem
27 Maj 2022
Meddelanden
618
Mottagna reaktioner
711
Poäng
647
Var kan man öppna ett bankkonto med betalningsanmärkning? Jag använder idag Swedbank och har inga konstiga transaktioner utöver lite swish hit & dit. Men det vore ju en mardröm att bli utan bank så precis som vissa säger så kan det vara smart att ha en reserv öppen?
Du har alltid rätt till ett bankkonto med betalkort eftersom det är ett EU-direktiv. Om banken säger annorlunda, stå på dig.

 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 792
Mottagna reaktioner
791
Poäng
707
Var kan man öppna ett bankkonto med betalningsanmärkning? Jag använder idag Swedbank och har inga konstiga transaktioner utöver lite swish hit & dit. Men det vore ju en mardröm att bli utan bank så precis som vissa säger så kan det vara smart att ha en reserv öppen?
Seb och Ica banken har godkänt det tidigare.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp