Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Nordnet, någon som fått erbjudande

Någon som fått erbjudande från Nordnet då ni sökt lån genom låneförmedlare? Isf vad hade ni för förutsättningar och vad fick ni för ränta och vilket belopp vart ni erbjuden?
Har inte sett någon hittills som fått något från dom så det verkar som dom har tuffa krav?

Det verkar som Nordnet aldrig ger erbjudanden! Och inte heller Nordea.

För kännedom så är Nordnet också Konsumentkredit om du har fått bud från de.

1. Generellt så brukar vissa banker köra dragspelvarianten. dvs under perioder tar de in en mängd nya kunder, därefter så tar man bara in creme de la creme, exempelvis att man höjer kraven på de ansökningar som förmedlaren ens får skicka till dom säg att de bara vill titta på de som har årsinkomst 500k / UC risk på 0,1-0,5 eller sånt.

2. Låneförmedlare är ju en dyr kanal för bankerna både i kostnader för lånet men även UC kostnader på allt som man inte godkänner/vinner bud på.

3. Ineffektiva processer med och kan inte hantera ansökningsmängden och måste prioritera egna kanaler osv.

Ok då förstår jag. Jag visste inte att Nordnet och konsumentkredit var samma. Tack för svar

Någon som fått erbjudande från Nordnet då ni sökt lån genom låneförmedlare? Isf vad hade ni för förutsättningar och vad fick ni för ränta och vilket belopp vart ni erbjuden?
Har inte sett någon hittills som fått något från dom så det verkar som dom har tuffa krav?
Jag har fått låneerbjudande från dom. 400 000:- 3,7% ränta

Hade lån och krediter på ca 70 000:- innan.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp