• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Northmill har rapporterat missbrukad kredit

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

mori342

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
27 Maj 2020
Meddelanden
122
Mottagna reaktioner
31
Poäng
147
Betyder det att alla lån som bli uppsagt efter jan 2021 bli anmärkning!?
 

mori342

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
27 Maj 2020
Meddelanden
122
Mottagna reaktioner
31
Poäng
147
Hej allihopa

Håll i er nu..

Efter granskning och diskussioner internt om hur (märk väl inte varför, där står vi fast) vi har implementerat den här rapporteringen. Så har vi kommit fram till att vi inte har hanterat det på önskvärt sätt och på en nivå där vi vill vara. Vill dock förtydliga att vårt beslut inte beror på att vi har brutit mot några lagar eller mot avtal med våra kunder. Texten på Konsumenternas sajt, som flera av er hänvisat till, är inte lagtext, utan det är kreditupplysningslagen som reglerar när missbruksregistrering får ske och den lagen hänvisar vi till i vårt avtalsvillkor om rapportering av kreditmissbruk. Men, som jag varit inne på tidigare här i tråden, så vill vi inte vara en bank som bara lutar oss mot vad vi rent juridiskt får göra. Vi vill verkligen verka på ett sätt där vi känner att vi agerar utifrån de värden vi står för. Här känner vi att vi kunde gjort saker bättre, främst i vår kommunikation.
När vi då inser detta, så är vi inte sämre än att erkänna, ångra oss, göra om och göra rätt. Som en modern och kundorienterad bank bör agera enligt oss. Så vi kommer backa samtliga inrapporteringar som skett, och istället få med en skrivning om det på alla uppsägningsbrev från november månad, och därmed börja rapportera in från januari 2021 istället.

Jag vill passa på att tacka er alla för all den feedback ni bidragit med i frågan, och därmed bidragit till vi blivit lite bättre vilket innebär att vi förhoppningsvis kan hantera den här typen av frågor på ett bättre sätt framöver. Vi tycker inte vi levde upp till den kommunikationsnivå mot våra kunder som vi vill vara på, och kan bara hoppas ni ger oss chansen att bevisa att vi blir bättre och bättre. Som jag tidigare sagt så vill vi forma vår bank tillsammans med er kunder/potentiella kunder, genom såväl misstag som framgång. Men utan er så blir det svårt, så jag uppmanar er att fortsätta engagera er i vår bank och se till att vara med och forma den till att bli en bank som ni vill att den ska vara i framtiden.

Fortsättningsvis hoppas jag att vi kan återgå till att diskutera nya produkter, förbättringar av produkter och annat som är mycket roligare. Vi har otroligt mycket spännande (kanske revolutionerande rent av) som kommer släppas de kommande året. Så häng med!

Slutligen, jag personligen lovar att jag kommer jag arbeta för att kommunikation med er kunder alltid kommer vara väldigt högt på vår agenda inom Northmill. Ni vet ju uppenbarligen vem jag är ;), och ni är alltid välkomna att maila mig personligen om det är feedback eller frågeställningar ni känner att ni vill ta utanför det här forumet. Men snabbaste vägen är såklart alltid via vår kundservice givetvis. De har mycket snabbare svarstider än jag, och med all sannolikhet högre kundnöjdhet.

Allt gott och trevlig helg!

Simon N*lsson
Northmill Bank
Jag har fått missköt kredit från Northmil idag! lånet gick till inkasso i december och har betalt klart det för 3 veckor sedan hos inkasso! har kontaktad kundtjänsten hon skulle återkomma med svar senare idag!
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 191
Mottagna reaktioner
905
Poäng
817
Jag har fått missköt kredit från Northmil idag! lånet gick till inkasso i december och har betalt klart det för 3 veckor sedan hos inkasso! har kontaktad kundtjänsten hon skulle återkomma med svar senare idag!
Står dock i texten att från och med november så finns det med på uppsägnings pappret och rapportera in från början av januari så kan nog bli svårt kanske:(?
 

mori342

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
27 Maj 2020
Meddelanden
122
Mottagna reaktioner
31
Poäng
147
Står dock i texten att från och med november så finns det med på uppsägnings pappret och rapportera in från början av januari så kan nog bli svårt kanske:(?
Jag fattar ej! Jag har pratat även med deras kundtjänst i december dem har bekräftat att det ska reportera fom 31 jan 2021 helvete oooo vad arg blev jag :(:(:(:(
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp