- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Och du betalar sålänge du använder sprutorna? Eller man kan fula sig och betala en månad?
Japp, gick via min vårdcentral.Hur gick ni tillväga för att få det utskrivet? Via vårdcentral ?
Ozempic har fungerat bra för mig.Grejen är den att du får ju recept för 1 månad åt gången...
Men det är pissdyrt. Jag ska inte göra det efter den här dosen. Hjälper mig personligen ingenting.
Mounjaro bättre än Ozempic men kör 7.5 mg märker minimal skillnad på hungern blir bara yr om dagarna fast jag dricker massa vätska.
Kolla blodtrycket. Jag har fått sluta med mina blodtrycksmediciner. Hade precis samma som du.Jag har kört Mounjaro några månader. VIktmässigt fungerar det utmärkt.
MEN jag har börjar bli rejält yr, snurrig, svårt med balansen. Jag vet inte vad det beror på. Dricker väldigt bra med vatten om dagarna. Duktig på det.
Jag äter sådant som får upp blodsockret och frekvent (men mindre portioner).
Någon annan som har eller har haft samma problem?
Väldigt individuellt men känner folk som slutat med Ozempic och tillbaka ruta ett.Själv slutat och väger 68kg+-1kg .65kg körde Ozempic.Dvs +3kg.178cm .Men godissugen konstant/ kämpa mot sockret.Ozempic fri 24veckor.Har ett antal ml kvar kylen.Kämpa på därute
Ständigt hungrig.Håller vikten för att jag går jobbet varje dag 10km.Tror att om man slutar tillbaka där vikten startade

Jag får det när jag ätit dåligt.Jag har kört Mounjaro några månader. VIktmässigt fungerar det utmärkt.
MEN jag har börjar bli rejält yr, snurrig, svårt med balansen. Jag vet inte vad det beror på. Dricker väldigt bra med vatten om dagarna. Duktig på det.

Du får ut den med en vanlig insulin spruta 👍Det där hade jag inte orkat pyssla med däremot stör det mig att man inte kan få ut den där sista "golden dose" känns som att man kastar pengar![]()
Doktera.seHur gick ni tillväga för att få det utskrivet? Via vårdcentral ?
Doktera.se
Mounjaro 15mg men klickar 5 mg då räcker den 4 mån med golden dose . Har bra effekt fortfarande på låg dosVIlken dos kör du? Ozempic eller Mounjaro?
Jag har kört ozempic sen årsskiftet. På senare veckor har jag börjat få yrsel när jag reser mig för snabbt. Typ om jag ligger ner och ungarna ropar så man måste springa till dem så får jag typ hålla i mig för det känns som jag ska ramla, men aldrig annars 😅Jag har kört Mounjaro några månader. VIktmässigt fungerar det utmärkt.