• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Nu är det allvar! Min nya motivationstråd pga spelmissbruk

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 542
Mottagna reaktioner
1 086
Poäng
867
Nej, hon är mammaledig och vi betalar våra gemensamma med hennes inkomst. Sen delar vi min lön
Men i slutändan så är de du som ”förlorar på det”? Varför inte lägga in halva din inkomst på ett sparande istället som går till er båda. Eftersom jag vet att du har varit missnöjd över erat upplägg så måste jag ändå få fråga.. och nej du behöver såklart inte svara :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Hmm

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
11 Februari 2019
Meddelanden
1 009
Mottagna reaktioner
426
Poäng
557
Om ni har barn tillsammans och gemensam ekonomi, du med massa dyra skulder och hon ett stort sparkonto.
Bästa scenariot för er gemensamma ekonomi är att du lånar pengar av henne, skriv avtal och du sedan betalar till henne.
Ni börjar spara pengar omedelbart.
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 202
Mottagna reaktioner
1 077
Poäng
897
Hon har över mer pengar än vad jag har varje månad om hon inte har någon utgift som jag inte känner till!

Vill helst inte låna av någon annan person. Räcker med billån till hennes pappa
 

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 542
Mottagna reaktioner
1 086
Poäng
867
Hon har över mer pengar än vad jag har varje månad om hon inte har någon utgift som jag inte känner till!

Vill helst inte låna av någon annan person. Räcker med billån till hennes pappa
Dags att ta ett prat med sambon, för din skull...
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 202
Mottagna reaktioner
1 077
Poäng
897
Jo, egentligen. Sen ska ju inte hon behöva lida eller leva fattigt pga mig. Men hon får halva min lön o jag kommer inte få i närheten av samma summa sen när hon jobbar.

Men samtidigt så måste jag prata o kommunicera! Inte gå o vara irriterad inombords. Sen har jag ställt till det lite för mig. Men har allt under kontroll!

Har en erfarenhet rikare och har löst ekonomin förut!
 

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 542
Mottagna reaktioner
1 086
Poäng
867
Jo, egentligen. Sen ska ju inte hon behöva lida eller leva fattigt pga mig. Men hon får halva min lön o jag kommer inte få i närheten av samma summa sen när hon jobbar.

Men samtidigt så måste jag prata o kommunicera! Inte gå o vara irriterad inombords. Sen har jag ställt till det lite för mig. Men har allt under kontroll!

Har en erfarenhet rikare och har löst ekonomin förut!
Men då vännen.. du verkar inte alls må bra, det ska inte va såhär när man skaffar barn. Du måste va öppen och ärlig med hur du känner. Du ska inte heller känna att hon har massa pengar över varje månad och inte du. Ni var 2 om att skaffa barn.
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 202
Mottagna reaktioner
1 077
Poäng
897
Men då vännen.. du verkar inte alls må bra, det ska inte va såhär när man skaffar barn. Du måste va öppen och ärlig med hur du känner. Du ska inte heller känna att hon har massa pengar över varje månad och inte du. Ni var 2 om att skaffa barn.

Man kan ju lägga upp det att man delar på pengar efter räkningarna är betalda. Gemensammas och personliga?
 

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 542
Mottagna reaktioner
1 086
Poäng
867
Man kan ju lägga upp det att man delar på pengar efter räkningarna är betalda. Gemensammas och personliga?
Självklart kan man göra det. Det jag syftade på är att är att du ett flertal ggr tagit upp er ekonomi här på lf... du känns inte nöjd och jag förstår varför. Hon får FP, jobbar extra + halva din lön. Du måste ju själv (vilket du garanterat gjort annars skulle du inte ens skrivit om det) inse att det inte är rättvist, i ett förhållande med en bebis där ena parten är föräldraledig så handlar det inte om att man ska tjäna pengar. Ni ska hjälpas åt med ekonomin, inte så att den ena parten ska kunna lägga undan o spara pengar och den andra går på knäna. Vad är då vitsen med ett förhållande? Ett förhållande i slutändan blir ju så att man delar på allt, mitt är ditt och tvärtom..
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 202
Mottagna reaktioner
1 077
Poäng
897
Jo, håller med.
Fick ut 22500 kr. Hon fick 10000 kr denna månaden av mig. Jag jobbade extra ett pass så därav fick jag behålla mer
 

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 542
Mottagna reaktioner
1 086
Poäng
867
Jo, håller med.
Fick ut 22500 kr. Hon fick 10000 kr denna månaden av mig. Jag jobbade extra ett pass så därav fick jag behålla mer
Prata med henne om dina känslor, vet hon inte hur du känner så är de såklart att det inte blir någon ändring. Det fixar du :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp