• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Nu börjar den riktiga resan (förhoppningsvis)

Superklanten

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
31 Januari 2021
Meddelanden
60
Mottagna reaktioner
31
Poäng
137
Träffade för flera år sedan en man, som lurade mig till att hjälpa honom ekonomiskt. Kärleken är blind. Hade då lån på 15 000 något jag skämdes över.
Det slutade med att jag köpte ny bil till honom, tog lån för att hjälpa honom med sina lån. Han lurade mig på många olika sätt.
Sedan satt jag där, med lån och avbetalningar upp över öronen!

Så dumpade han mig för ett år sedan efter att jag satt stopp, insikten hade kommit ikapp. Jag tänkte inte skjuta till mer ekonomiskt, hjälpa mer ekonomiskt osv.

Jag har varit så otroligt korkad. Behandlat min ekonomi så otroligt fel.
Har kämpat och kämpat senaste året, amorterat så mycket jag bara kan, gått från UC på över 40 till igår 3!
Flyttat, jobbat extra så fort jag haft möjligheten.

Väntat på att kunna söka hoppbakningslån och igår så bar det av. Jag blev beviljad, väntar nu på att få pengarna :folded:

Från att ha utgifter på ca 22500 i månaden på enbart lån, krediter, avbetalningar osv. Kommer jag ha en fast summa på 8500, fördelat på 3 lån.

Nu börjar den stora resan förhoppningsvis. Resan med att betala tillbaka allt, varenda öre!
Det kommer ta tid. Men jag har inte bråttom. Jag vill verkligen lyckas.

Kommer uppdatera här hur det går.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 200
Mottagna reaktioner
1 273
Poäng
997
Riktigt bra kämpat!! :)
 

ollelop

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
4 April 2012
Meddelanden
361
Mottagna reaktioner
167
Poäng
347
Kanske dags för honom att betala tillbaka ?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
Det vore ju något. Men man måste ha rätt bra avtal för sådant. Tyvärr.
Det måste man inte. Det går att skicka ett betalningsföreläggande, bestrider han inte så fastställs det och blir möjlig grund för indrivning
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 454
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Träffade för flera år sedan en man, som lurade mig till att hjälpa honom ekonomiskt. Kärleken är blind. Hade då lån på 15 000 något jag skämdes över.
Det slutade med att jag köpte ny bil till honom, tog lån för att hjälpa honom med sina lån. Han lurade mig på många olika sätt.
Sedan satt jag där, med lån och avbetalningar upp över öronen!

Så dumpade han mig för ett år sedan efter att jag satt stopp, insikten hade kommit ikapp. Jag tänkte inte skjuta till mer ekonomiskt, hjälpa mer ekonomiskt osv.

Jag har varit så otroligt korkad. Behandlat min ekonomi så otroligt fel.
Har kämpat och kämpat senaste året, amorterat så mycket jag bara kan, gått från UC på över 40 till igår 3!
Flyttat, jobbat extra så fort jag haft möjligheten.

Väntat på att kunna söka hoppbakningslån och igår så bar det av. Jag blev beviljad, väntar nu på att få pengarna :folded:

Från att ha utgifter på ca 22500 i månaden på enbart lån, krediter, avbetalningar osv. Kommer jag ha en fast summa på 8500, fördelat på 3 lån.

Nu börjar den stora resan förhoppningsvis. Resan med att betala tillbaka allt, varenda öre!
Det kommer ta tid. Men jag har inte bråttom. Jag vill verkligen lyckas.

Kommer uppdatera här hur det går.
Jag beundrar din styrka och att du kämpat dig tillbaka.
Kärleken är verkligen blind, hoppas att du hittar någon som uppskattar dig och inte dina pengar.
 

Superklanten

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
31 Januari 2021
Meddelanden
60
Mottagna reaktioner
31
Poäng
137
Jag beundrar din styrka och att du kämpat dig tillbaka.
Kärleken är verkligen blind, hoppas att du hittar någon som uppskattar dig och inte dina pengar.
Tack! Ja tyvärr är den det, men nu har jag lärt mig min läxa förhoppningsvis
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp