Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Nu byter jag telefonnummer!!

V.I.P
Poäng: 207
Meddelanden
336
Mottagna reaktioner
70
Poäng
207
Vilken intressant information för alla att veta,eller hur?
Jag har fått nog av alla aviseringar om att ditt förfallodatum närmar sig både genom sms och mail.Mail räcker.Behöver inte bli terroriserad per sms med.
Nån som vet nåt bra sätt att blockera försäljare mm?Det verkar inte fungera med nix tyvärr.

Jag gjorde likadant när jag släppte alla mina skulder ! Bolag som ringde säkert 4-5 gånger per dag och skickade sms hela tiden . Skaffade ett nytt kontantkort då ! Var så otroligt skönt att slippa samtalen och påminnelserna

Jag gjorde likadant när jag släppte alla mina skulder ! Bolag som ringde säkert 4-5 gånger per dag och skickade sms hela tiden . Skaffade ett nytt kontantkort då ! Var så otroligt skönt att slippa samtalen och påminnelserna
Ja det kommer ju sms även om kommande betalningar precis som om man inte vet datumet ändå.Det är ju bara stressande.

Numera måste väl kontantkort registreras också så det är väl bara en tillfällig lösning, är det inte enklare att blockera resp nummer?

Numera måste väl kontantkort registreras också så det är väl bara en tillfällig lösning, är det inte enklare att blockera resp nummer?
Det hjälper ej att blockera för då ringer det från andra nummer.Jag byter nummer och då till skyddat som inte finns på tex hitta,eniro mm.Då är det registrerat men inte i offentliga register utan hos mobiloperatören och skyddat.

Behöver inte registreras ! Min dotter hämtade ett comviq kort senast förra veckan i en butik och det är inte registrerat !

Behöver inte registreras ! Min dotter hämtade ett comviq kort senast förra veckan i en butik och det är inte registrerat !
Ok, då hade comviq fått till fel på sin hemsida.

"

Du har väl registrerat ditt kontantkort?​

Från den 1 februari 2023 måste alla kontantkort i Sverige vara registrerade enligt svensk lag. Du måste registrera ditt kontantkort innan du kan tanka det."

Hon har satt in kortet och vi kan ringa till det ! Hon är endast 8 år gammal så vi har inte laddat det :) funkade för oss iallafall :)

Sen du ju välja att ditt nummer inte är offentligt även om det är registrerat så det syns ändå inte för bolagen ;)

Byt dina kontaktuppgifter till ett nummer som ej används på respektive lånesida bara, har funkat för mig!

Skulle också vilja byta nummer, har en del lånebolag som ringer och ringer trots att vi redan haft kontakt flera gånger. Men framförallt skulle jag vilja slippa alla låneerbjudanden och reklam från märkliga spelsidor. Är det värt besväret att byta nummer tro, eller letar alla dessa lån- och spelsidor upp nya numret med?

Skulle också vilja byta nummer, har en del lånebolag som ringer och ringer trots att vi redan haft kontakt flera gånger. Men framförallt skulle jag vilja slippa alla låneerbjudanden och reklam från märkliga spelsidor. Är det värt besväret att byta nummer tro, eller letar alla dessa lån- och spelsidor upp nya numret med?
Skaffa ett kontantkortsnummer som du anger på alla sidor, sen använder du ditt eget nummer som vanligt.

Nu har jag visserligen mitt abonnemang på min firma, jag bytte förra året och ville bli "ren", det är inget kontantkort. Jag ringde Telenor och de ordnade så att abonnemanget inte syns alls någonstans, däremot var de tvungna att fylla i abonnemangsreferens, som vanligtvis är namn, men de löste det genom att sätta två punkter :).

Skaffa ett kontantkortsnummer som du anger på alla sidor, sen använder du ditt eget nummer som vanligt.
Jag byter nummer både pga dessa samtal,sms osv men också för att hindra vissa privatpersoner från att ta kontakt och älta sin skit rent ut sagt.Orkar inte lyssna på bortförklaringar och ursäkter längre.Det är påfrestande när det pågått lång tid och man sagt ifrån massor med gånger utan gehör.20 sms med försök att få sympati för nåt de gjort mot mig.Glöm det!Gå till en psykolog eller nåt...jag vill inte höra mer om det.

Jag byter nummer både pga dessa samtal,sms osv men också för att hindra vissa privatpersoner från att ta kontakt och älta sin skit rent ut sagt.Orkar inte lyssna på bortförklaringar och ursäkter längre.Det är påfrestande när det pågått lång tid och man sagt ifrån massor med gånger utan gehör.20 sms med försök att få sympati för nåt de gjort mot mig.Glöm det!Gå till en psykolog eller nåt...jag vill inte höra mer om det.

Vet inte om det sista passar inom det här forumets ramar, men OK.

Kan säga att det lönar sig att byta nummer. Varit tvungen att göra det flera gånger dels pga reklam, lån/inkasso samt besvärliga privatpersoner som gjort bort sig. Nu är det mycket lugnare förutom något enstaka sms om att någon vill sälja/köpa taxibilar. 😛

När man skaffar nytt nummer/abb eller kontantkort så går det att begära att hos operatören att nummret inte skall lämnas ut till Hitta och Eniro m.m men vara offentligt eller så kan man begära att få s.k hemligt/skyddat nummer. Själv har begärt att inte få nummret utlämna till Hitta m.m fungerar utmärkt, däremot så skall man veta att om man har lämnat ut nummret till något företag som man har "affärer" ihop med så får de ringa upp även om man har Nixat nummret. Registrerar man inte sitt kontantkort så blir följden att det stängs av med tiden.

Jag vet inte vägen. Jag lägger till dem på den svarta listan, och de ringer från andra nummer🙄

Är det inte så att även kontantkort måste registreras numera ?

Fast det är ju inte riktigt så man tackar någon som erbjöd ett lån när man behövde den. Förlåt om jag låter taskig..

Bytte nummer själv, kör dualsim. Privat/jobb

Mest för det var onödig tid ta samtalen. Då det mest var upprepning.

Ingen var någonsin otrevlig eller påfrestande men kan nog förstå samtalen är jobbiga om dom är många och man blir stressad av sånt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp