• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Nu går det inte längre, minus 10 000 kr i månaden!

Moa

Aktiv medlem
Poäng: 47
Blev medlem
5 Juli 2013
Meddelanden
27
Mottagna reaktioner
15
Poäng
47
Första månaden har nu snart gott och nu börjar nya funderingar komma. När hamnar respektive lån hos inkasso? Har suttit och kollat här på forumet men har inte lyckats hitta alla svar. Men ni kanske kan hjälpa mig? Dem jag inte har hittat något på är, Tryggkredit, Ferratum, SEB, Brixo, Flexlimit, Fairlo, när hamnar dem hos inkasso?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Vippis

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
17 Maj 2020
Meddelanden
28
Mottagna reaktioner
6
Poäng
27
För mig tog det ungefär 8 månader från att jag släppte allt till att jag fick besked om min löneutmätning!
 

Moa

Aktiv medlem
Poäng: 47
Blev medlem
5 Juli 2013
Meddelanden
27
Mottagna reaktioner
15
Poäng
47
Oj, tar det så lång tid. Trodde max 3-5 månader.
 

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
974
Mottagna reaktioner
626
Poäng
617
För mig tog det 25år innan min skuld på Nordbanken hamnade hos Kfm. Då hade den skulden hoppat runt lite bland olika aktörer.
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Jag skulle kanske ha betalat bort det minsta lånet för att visa att man vill bli skuldfri.

I övrigt var ju dom andra lånen rätt höga, med en så stor skuldbörda och inte så hög inkomst skulle jag sen släppa alla andra lån och leva med utmätning ett tag innan en ansökan om skuldsanering.

Någon typ av behandling för spelmissbruket skulle nog också vara bra.

Om du vet med dig att du inte kan lösa det på något annat sätt så finns det inte så mycket att fundera på.
Håller helt med Peaches, lös endast det minsta i sin helhet och skit i resten. Spara de pengar du har över till nästa lön så kan du klippa iaf en till på runt 20.000. Du fixar det
 

Bullens

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
1 Maj 2014
Meddelanden
1 349
Mottagna reaktioner
792
Poäng
677
Kanske nån sagt det (orka helt ärligt inte läsa allt just nu men anser det vara väldigt viktigt)

Delgivningskvittona kolla noga och ha koll så du bara skriver på på skulder du faktiskt har. (en del här inne har ju råkat illa ut på det sättet)
 

Moa

Aktiv medlem
Poäng: 47
Blev medlem
5 Juli 2013
Meddelanden
27
Mottagna reaktioner
15
Poäng
47
Tack för alla råd. Jag har betalat av dem minsta skulderna redan så det känns skönt. Om jag tar ut pengar från mitt konto och sparar i madrassen, ser det inte illa ut när jag ska söka skuldsanering?
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 451
Mottagna reaktioner
6 091
Poäng
4 117
Tack för alla råd. Jag har betalat av dem minsta skulderna redan så det känns skönt. Om jag tar ut pengar från mitt konto och sparar i madrassen, ser det inte illa ut när jag ska söka skuldsanering?
Jag la en del i madrassen men det kan ju säkert bli en fråga i något fall från handläggare om det finns pengar.
Min handläggare frågade men jag sa nej.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp