Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Nu när det är över - Betalt alla mina lån

Hejsan!

Jag har haft spelmissbruk och har tagit en del sms lån de närmsta månaderna men det är så att jag har nu betalat alla min lån och har kommit ur den onda cirkeln

Och jag har en fråga,

Nu när allt är över, syns det någonstans att jag har tagit så här mycket lån eller kommer det att hindra mig från att starta ett nytt liv, köpa hus osv?

Beror på vem du lånat av, men om du lånat av någon som tar UC så efter 12 månader bör all info om lån vara borta. Har du haft någon anmärkning tar det dock tre år.

Är det bara SMS-lån så lär det inte synas för någon som kan tänkas ge dig ett bolån.

Hejsan!

Jag har haft spelmissbruk och har tagit en del sms lån de närmsta månaderna men det är så att jag har nu betalat alla min lån och har kommit ur den onda cirkeln

Och jag har en fråga,

Nu när allt är över, syns det någonstans att jag har tagit så här mycket lån eller kommer det att hindra mig från att starta ett nytt liv, köpa hus osv?

Grattis, vad skönt att det har löst sig för dig! Om du inte har fått någon anmärkning är det enda jag kan tänka mig vara att du kommer få ett stort underskott av kapital, vilket kan göra det svårt att få större lån.

Grattis, vad skönt att det har löst sig för dig! Om du inte har fått någon anmärkning är det enda jag kan tänka mig vara att du kommer få ett stort underskott av kapital, vilket kan göra det svårt att få större lån.

Jag jobbar heltid och vill ha tillbaka ett normalt liv, Så du säger att jag aldrig kommer kunna skaffa bil osv pga underskott av kapital? Är lite okunnig

Eller betyder det att jag kommer tillbaka mycket i skatt nästa år?

Du kommer att få tillbaka 30 procent av den ränta som du har betalt under detta år. Får du ett stort underskott av kapital dvs över 20 procent av din deklarerade inkomst kan det kanske göra att du får svårt att ta lån innan underskottet förbättras, vilket det kommer att göra om du inte har några lån kvar :)

Senast ändrad:
Underskott av kapital är frivilligt att ange i deklarationen. Ger skatteåterbäring, men kan vara bra att skippa om man vill ha lån.

Jag kommer få etr högt underskott. Gissar på iaf 30.000?
Jag måste få till ett samlingslån nästa höst! Så jag kommer inte ta med mitt underskott, eller iaf inte ta upp hela summan. Lite måste man kanske redovisa då de ser att jag har billån och två krediter. Kommer enbart redovisa de som syns i UC.

Jag kommer få etr högt underskott. Gissar på iaf 30.000?
Jag måste få till ett samlingslån nästa höst! Så jag kommer inte ta med mitt underskott, eller iaf inte ta upp hela summan. Lite måste man kanske redovisa då de ser att jag har billån och två krediter. Kommer enbart redovisa de som syns i UC.

Jag kommer också göra som du. Det underskott jag har nu är på 21 procent av min inkomst vilket gör att jag inte får ett samlingslån någonstans. Tror att jag kommer få ett minst lika högt underskott vid nästa deklaration. Samlingslån känns mer värt för mig än skatteåterbäringen.

Jag kommer också göra som du. Det underskott jag har nu är på 21 procent av min inkomst vilket gör att jag inte får ett samlingslån någonstans. Tror att jag kommer få ett minst lika högt underskott vid nästa deklaration. Samlingslån känns mer värt för mig än skatteåterbäringen.

Hur ser man om man har underskott?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp