• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Nu räcker det.

Bullens

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
1 Maj 2014
Meddelanden
1 349
Mottagna reaktioner
792
Poäng
677
Jag har beslutat att kolla upp hur det blir för mig om jag släpper allt.

Och några frågor dyker upp.

Min hypotetiska plan är att släppa till fogden och lägga undan det som går innan utmätning sker.

Planen är sen att om ca ett år med "skött ekonomi" söka sanering.

2 barn varannan vecka.

1. måste man jobba extra för att ha en chans? Eller kan man få det ändå (Jobbar heltid ingen möjlighet till övertid)
2. Om man fått betalplan på ett ställe pratat med kanske 5 av 25 lån/krediter om lösningar räcker det.eller kan jag under löneutmätningen ringa och försöka hitta lösningar som ändå inte finns?

3.är det nån med FÖRMÅNSBIL (Bruttotillägg och ett mindre nettoavdrag) som fått skuldsanering? (Endast intresserad av de som fått eller vet 100% att nån annan fått)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

wiran

V.I.P
Poäng: 457
Blev medlem
4 Juni 2015
Meddelanden
806
Mottagna reaktioner
285
Poäng
457
Jag har beslutat att kolla upp hur det blir för mig om jag släpper allt.

Och några frågor dyker upp.

Min hypotetiska plan är att släppa till fogden och lägga undan det som går innan utmätning sker.

Planen är sen att om ca ett år med "skött ekonomi" söka sanering.

2 barn varannan vecka.

1. måste man jobba extra för att ha en chans? Eller kan man få det ändå (Jobbar heltid ingen möjlighet till övertid)
2. Om man fått betalplan på ett ställe pratat med kanske 5 av 25 lån/krediter om lösningar räcker det.eller kan jag under löneutmätningen ringa och försöka hitta lösningar som ändå inte finns?

3.är det nån med FÖRMÅNSBIL (Bruttotillägg och ett mindre nettoavdrag) som fått skuldsanering? (Endast intresserad av de som fått eller vet 100% att nån annan fått)

Hur mycket lån har du? Hur gammal är du?
Varför söka om just ett år ?
Ingen måste jobba extra för att få sanering.
 

Bullens

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
1 Maj 2014
Meddelanden
1 349
Mottagna reaktioner
792
Poäng
677
Ca 1 miljon i skulder snart 50 för att jag har spelproblem och tänker att jag vill öka chanserna genom att vara spelfri 1 år
 

wiran

V.I.P
Poäng: 457
Blev medlem
4 Juni 2015
Meddelanden
806
Mottagna reaktioner
285
Poäng
457
Ca 1 miljon i skulder snart 50 för att jag har spelproblem och tänker att jag vill öka chanserna genom att vara spelfri 1 år
Ja det är ju klokt.
Finns några trådar med de som haft spelproblem, kan vara värt att kika i dom.
Lycka till!
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 420
Mottagna reaktioner
995
Poäng
817
Jag har beslutat att kolla upp hur det blir för mig om jag släpper allt.

Och några frågor dyker upp.

Min hypotetiska plan är att släppa till fogden och lägga undan det som går innan utmätning sker.

Planen är sen att om ca ett år med "skött ekonomi" söka sanering.

2 barn varannan vecka.

1. måste man jobba extra för att ha en chans? Eller kan man få det ändå (Jobbar heltid ingen möjlighet till övertid)
2. Om man fått betalplan på ett ställe pratat med kanske 5 av 25 lån/krediter om lösningar räcker det.eller kan jag under löneutmätningen ringa och försöka hitta lösningar som ändå inte finns?

3.är det nån med FÖRMÅNSBIL (Bruttotillägg och ett mindre nettoavdrag) som fått skuldsanering? (Endast intresserad av de som fått eller vet 100% att nån annan fått)
1. Så länge du inte är sjukskriven så bör man jobba finns ingen inkomst att räkna på annars. Finns säkert någon som fått skuldsanering som arbetslös men tror inte den delen är stor.

2. Ringde runt till ett gäng, hade väl ungefär samma antal krediter. Eftersom det krävs i princip alla ska gå med på något så faller det ju rätt snabbt. Kontakta långt ifrån alla då det redan var kört för mig, de flesta skräplånen har oftast 0 flexibilitet.

Du behöver ju inte nämna exakta antalet du förhandlat med vid ansökan.


3. Pass.

Vad är din inkomst? Högst relevant om du är insolvent eller inte
 

Bullens

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
1 Maj 2014
Meddelanden
1 349
Mottagna reaktioner
792
Poäng
677
Jag menar extra jobb utöver min heltid alltså.

Tjänar 44300
 

Bullens

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
1 Maj 2014
Meddelanden
1 349
Mottagna reaktioner
792
Poäng
677
Nä det gör jag inte eller kanske precis på gränsen att jag skulle kunna klara mig men då på pappret med mindre pengar än vid förbehållsbelopp över.
 

Bullens

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
1 Maj 2014
Meddelanden
1 349
Mottagna reaktioner
792
Poäng
677
Ca 600.000 på uc fördelat på 3 kreditkort northmill och handelsbanken och ica banken resten ca 400.000 krediter och några inkasso ärenden.


Men jag skall summera allt.

Ville ha svar på mina frågor så jag vet om det är ett alternativ med löneutmätning blir jag nog aldrig skuldfri och där vill jag inte hamna.
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 420
Mottagna reaktioner
995
Poäng
817
Ca 600.000 på uc fördelat på 3 kreditkort northmill och handelsbanken och ica banken resten ca 400.000 krediter och några inkasso ärenden.


Men jag skall summera allt.

Ville ha svar på mina frågor så jag vet om det är ett alternativ med löneutmätning blir jag nog aldrig skuldfri och där vill jag inte hamna.
Gör det, summera allt, är ett stort beslut att ta.

Titta på de fasta kostnaderna du har även, dvs bostad.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp