Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Nyansökan för skuldsanering

Hej allesammans!

Fick tips av en vän att skriva här för att få hjälp kring skuldsaneringsansökan.

Jag sökte skuldsanering för ca 2 år sedan och fick det nekat p.g.a. min bostadsrätt inte hade sålts och jag skulle försöka igen senare. Men tänkte att ni får en mer grundlig info om hur jag hamnade i den sitsen jag hamnade i och vad ni har för tips.

Jag har alltid varit en ordnad person, bra jobb, lön, bostadsrätt allting, men tyvärr blev jag först utsatt bedrägeri av en nära vän som bad mig ta ett lån till honom där han sedan försvann och sedan utsattes jag för utpressning som jag polisanmälde och trots bra bevisning skulle det bli svårt att åtala, men det gjorde att jag hamnade in i en finanshåla utan dess like för jag fick säga upp mitt jobb och flytta och kunde inte betala varken bolån eller andra lån.

Till min finansiella situation då
Total skuld hos Kronfogden: 3 667 700
Bolån med ränta: 2.700 000
Övriga lån/privata skulder: 1 000 000

Min lägenhet försökte Kronofogden sälja och efter massa försök sålde de den för 1.600.000 trots en värdering på 2 500 000 men av någon anledning har detta inte dragits av från mitt skuldsaldo trots att lägenheten såldes redan i november/december. Har inte ringt heller för vet inte om det är smart att göra det, eftersom de har pausat min utmätning från förra året och inte dragit av från lönen.

Jag sökte skuldsanering för två år sedan och blev nekad dels att jag berättade sanningen om utpressningen så kronofogden bedömde att jag inte gjort allt för att betala samt att min lägenhet inte var såld. Nu när den delen är klar så tänkte jag om det är värt att söka igen?

Min lön som konsult tillsvidare: ca 66 800 i månaden, just nu utmätning 0
Betalar av: Privata skulder som jag har på ca 600 000 av dessa.
Så jag har i slutet av månaden oftast inte mycket kvar.
Har tid med kommunen i slutet av månaden.

Har även försökt skapa avbetalningsplaner med kreditgivare men de bryr sig inte så mycket och vill ha höga belopp som jag inte klarar av att betala.

Min fråga är om ni tycker man söka ny skuldsanering? Samt om ni vet varför mitt skuldsaldo inte reglerats?

Bra att lägenhet är såld så bara sök igen, du har inget att förlora.
Positivt att du har möte med kommunens skuldrådgivare så att ansökan skickas via kommunen.
Lycka till!

Hej!
KF är inte farliga att prata med . Utan tvärtom! Bra att du tar kontakt, visar på att du tar ett ansvar för hela din ekonomi.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp