Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Nytt jobb för en månad sen. Hjälp med info

Tjenare
har fått nytt jobb sen en månad ca tillbaka. Och är medveten om de nya reglerna som arbetsgivare ska följa. När är det troligt att KFM får veta vart jag jobbar?
Redan denna lönen som kommer den 25?

Hur ska KFM veta vart du jobbar? Det finns inget storebror samhälle om inte du nämner det för dom. Har du skulder så vill du ju självklart beta av dem så enklast är väl att ringa KFM och berätta för dem.

Hur ska KFM veta vart du jobbar? Det finns inget storebror samhälle om inte du nämner det för dom. Har du skulder så vill du ju självklart beta av dem så enklast är väl att ringa KFM och berätta för dem.

Nu vet jag inte riktigt hur du menar?
Skulle det vara så enkelt att slippa löneutmätning genom att inte berätta för KFM var man jobbar så hade ju 9 av 10 skitit i att berätta och behållit sin lön.
Naturligtvis tar KFM reda på var du jobbar.
Hur vet jag inte men bör rimligtvis vara genom Skatteverket.

Nu vet jag inte riktigt hur du menar?
Skulle det vara så enkelt att slippa löneutmätning genom att inte berätta för KFM var man jobbar så hade ju 9 av 10 skitit i att berätta och behållit sin lön.
Naturligtvis tar KFM reda på var du jobbar.
Hur vet jag inte men bör rimligtvis vara genom Skatteverket.

Det jag menar är att Skatteverket inte vet vart du jobbar. Självfallet kan de utreda fallet. Men när din arbetsgivare lämnar in kontrolluppgift så framgår det. Din arbetsgivare betalar skatt varje månad. Jag har jobbat med beskattning i sex år på Skatteverket. Min poäng var att har man skulder så vill man ju betala av dessa för att slippa se skulden öka.

Jo jag förstår poängen, men om man inte vill reglera sina skulder direkt som jag inte ville göra?
Det tog typ två månader. Om en det innan KFM visste var jag jobbade.
Huruvida det var via Skatteverket eller någon annan bas dom fick reda på det igenom låter jag vara osagt men om du inte vill göra rätt för dig får KFM ändå reda på vart du jobbar och det ganska omgående.

Jo jag förstår poängen, men om man inte vill reglera sina skulder direkt som jag inte ville göra?
Huruvida det var via Skatteverket eller någon annan bas dom fick reda på det igenom låter jag vara osagt men om du inte vill göra rätt för dig får KFM ändå reda på vart du jobbar och det ganska omgående.

Fast det där stämmer inte riktigt Terry jag har bytt jobb ca en gång/ varannat år i ca 10 år utan att kfm har tagit något från min lön, enbart skatteåterbäring. Nu på mitt nuvarande jobb så tog det ca 2 år för dom tills jag fick löneutmätning. Verkar som om dom gjort en tillgångsundersökning eller va det heter vart annat år på mig. Men nu har jag bara ca 9000:- kvar. Att man har dragit ut så på skiten fattar jag ej. Men jag har alltid haft bostad och så. Så jag har knappt kännt av mitt skuldsaldo som har vart på ca ca 150-200 k. Så det är inte alltid skrivit i sten att det fungerar som du oåstår

De nya reglerna är väl om jag förstått det rätt stt arbetsgivare ska lämna in mer uppgifter månadsvis, ungefär som kontrolluppgifter, dessa lär nog kfm se i så fall

Jag har utrett falska kontrolluppgifter då detta är ett stort problem i Sverige. Därav säger jag att man kan få fram vart en person arbetar men vi hade inte sådana program. Utan det skedde genom utredning.

De nya reglerna är väl om jag förstått det rätt stt arbetsgivare ska lämna in mer uppgifter månadsvis, ungefär som kontrolluppgifter, dessa lär nog kfm se i så fall
Det är önskvärt. Jag vet inte hur många samtal jag fått under årens gång där skattebetalare ringer in och meddelar en konteolluppgift då deras arbetsgivare inte lämnat in en sådan till Skatteverket.
Men att det finns ett register på vart folk jobbar hos Skatteverket kan jag säga finns inte. Om någon av någon anledning håller sig borta från Polisen tex. Då kan de kräva av Skatteverket att utreda arbetsort då kollar man på gamla deklarationer och arbetsgivare.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp