• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Nytt jobb, ny strategi?

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 904
Mottagna reaktioner
1 044
Poäng
867
Jo som rubriken säger har jag f.r.o.m nästa år ett nytt arbete. Lönen är ett rejält uppsving så jag tänker att jag eventuellt ska ge mina skulder en chans innan jag provar skuldsanering. Just nu utmäts lönen. Detta vill jag ju givetvis till varje pris undvika på nästa jobb. Vilken framgång tror ni jag skulle ha vid förhandlingar med inkassobolag? Just nu får varje bolag väldigt lite så skulle det vara otänkbart att erbjuda några hundralappar mer i månaden mot att dom drar tillbaka skulden? Detta skulle ju även vara bra för det historiska skuldsaldot hos KF som då skulle försvinna med tiden. Och i slutändan kanske generera det där samlingslånet jag enbart sett som en hägring på senare tid. Råd? Tips?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 295
Mottagna reaktioner
13 399
Poäng
8 917
Hur mycket har du hos KFM? Vad är din månadslön på nya stället?
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 904
Mottagna reaktioner
1 044
Poäng
867
Tyvärr allt vilket är ca 600K.
Kommer nog ha en årsinkomst runt 450K
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 904
Mottagna reaktioner
1 044
Poäng
867
Ingen på hela forumet har alltså någon input på detta. Finemang!
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 908
Poäng
1 247
Jag har ingen erfarenhet av när skulder hamnat hos KF. Hur många kreditgivare har du där? Kartlägga alla och kontakta de för att se vad som behövs för att återkalla?
Så länge du har skuldsaldo hos KF blir det svårt med samlingslån.
Kanske någon annan som har andra erfarenheter?
 

lex

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
31 Januari 2019
Meddelanden
996
Mottagna reaktioner
601
Poäng
617
De flesta inkassobolag vill ha en liten summa för att dra tillbaka ärendet, din första lön kommer inte dras av fogden automatiskt, eftersom dom inte vet var du jobbar, så ev kan du ju använda dem pengarna till att deala med borgenärerna om att dra tillbaka från fogden och göra upp avbetalningsplaner.
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 904
Mottagna reaktioner
1 044
Poäng
867
Jag har ingen erfarenhet av när skulder hamnat hos KF. Hur många kreditgivare har du där? Kartlägga alla och kontakta de för att se vad som behövs för att återkalla?
Så länge du har skuldsaldo hos KF blir det svårt med samlingslån.
Kanske någon annan som har andra erfarenheter?
Ja jo samlingslånet är inte tänkt förens om
2-3 år isåfall.
 

Nitro

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
27 Februari 2020
Meddelanden
241
Mottagna reaktioner
107
Poäng
297
Jag hade axactor på 350k som gick till kf, fick betala in en klumpsumma på 150k för att de skulle dra tillbaka det, om det kan ge dig en liten hum om vad som krävs. Du har ju inget att förlora så bara ring runt till alla och fråga.
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 904
Mottagna reaktioner
1 044
Poäng
867
De flesta inkassobolag vill ha en liten summa för att dra tillbaka ärendet, din första lön kommer inte dras av fogden automatiskt, eftersom dom inte vet var du jobbar, så ev kan du ju använda dem pengarna till att deala med borgenärerna om att dra tillbaka från fogden och göra upp avbetalningsplaner.
I know. Man har ju förhandlat några 100 ggr med att dra tillbaka ärenden. Skillnaden då mot nu är ju dock att dom i nuläget får några hundringar bara. Jag vill ju ge sken av att jag fortfarande är utfattig (vilket jag iofs är) men höjer månadsinbetalningingen med några hundringar mot återkallning. På detta sätt får jag ju kontroll på min situation. En slags personlig skuldsanering. Skulle jag få till detta kan jag spara pengar och slutligen förhandla fram ackordsuppgörelse där många av dom får en klumpsumma mot att dom exempelvis skriver av ränta. Gjort detta förut men hade då tur med privat lån.
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 904
Mottagna reaktioner
1 044
Poäng
867
Jag hade axactor på 350k som gick till kf, fick betala in en klumpsumma på 150k för att de skulle dra tillbaka det, om det kan ge dig en liten hum om vad som krävs. Du har ju inget att förlora så bara ring runt till alla och fråga.
Men shit!!
Men hade du utmätning på lön? Fick de bara in säg 300 kr i månaden? För det är läget för mina borgenärer. Dom får inte mer just nu.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp