Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Okmoney lån låna om och om igen eller släppa till inkasso?

Okmoneylån låna om och om igen eller släppa till inkasso?

Har ett lån hos Okmoney på 5000 som jag brukar låna om varje månad antingen efter 30 eller 44 dagar då man kan förlänga 14 dagar vid behov. Nu har jag insett att jag inte blir av med det inom överskådlig tid utan jag lånar betalar tillbaka och lånar igen månad efter månad. Därför har jag funderat på att släppa det till inkasso i juli då jag efter förlängning har förfallodag den 7/7.
Tycker ni det är en bra idé för att bli av med det eller tänker jag helt fel? Vilken månadskostnad tror ni det blir och hur många månader tror ni jag kan få min avbetalningsplan på. Det ligger väl hos Intrum Justitia hur är de med sina Okmoney lån? Är det dumt att släppa till inkasso för att bli av med smslånen för då blir det ju färre och färre jag kan låna hos vid behov.Många frågor så jag är tacksam för alla svar jag kan få då jag inte vet alls hur jag ska göra.

Senast ändrad:
Jag hade släppt det, annars sitter man till slut och konstaterar att man har förlängt för pengar man kunde lagt på avbetalningsplan. Jag fick på 4 tillfällen på mitt lån på 4000, men tror inte de är omöjliga ifall du vill ha på längre tid. Jag har även kunnat låna efter inkasso.

Hur lång tid har man på sig från förfallodag innan inkasso?

Hur lång tid tar det från förfallodag på OKmoney lånet innan man får inkassokrav? Har de fortfarande Intrum och kan de bevilja på 6 månader eller längre tror ni? Mycket mycket tacksam för svar då jag har förfallodag den 25/6 och måste släppa lånet till inkasso.

Inkassokravet kommer ungefär en månad efter förfallodatum. Och Intrum kan nog stämma att det var ja.

Om skulden med ränta efter förlängning 14 dagar är 6033 kronor vilken månadskostnad kan jag då få på inkasso tror ni.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp