• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Olagligt att sticka utomlands med skulder?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Patron

V.I.P
Poäng: 527
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
733
Mottagna reaktioner
402
Poäng
527
Nej nej, det var inte att märka ord, du skrev väldigt tydligt.
Jag skrev väldigt tydligt att man kan dömas till fängelse för det brottet. :axelryck: vad står det på bilden då straffskalan för det brottet ?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Varitmedförr

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 Januari 2022
Meddelanden
476
Mottagna reaktioner
359
Poäng
477
Man får ett gott skratt emellanåt..
Pjum tråden var ju en klassiker.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 869
Mottagna reaktioner
13 099
Poäng
10 087
Jag skrev väldigt tydligt att man kan dömas till fängelse för det brottet. :axelryck: vad står det på bilden då straffskalan för det brottet ?
Det du skrev var alltså "Blir man dömd för oredlighet mot borgenär till fängelse så sitter man i fängelse för sina skulder"
 

Patron

V.I.P
Poäng: 527
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
733
Mottagna reaktioner
402
Poäng
527
Det du skrev var alltså "Blir man dömd för oredlighet mot borgenär till fängelse så sitter man i fängelse för sina skulder"
Men vad är kriteriet för att bli åtalad och bli dömd för brottet oredlighet mot borgenär? Varför blir man dömd? Varför har man en borgenär? Vad är en borgenär ? Om man har en borgenär så har man väl en skuld till borgenären ? Eller du ska svara inte en aning nu, när ska poletten falla ner? Jag har ju rätt när jag säger att man kan bli dömd till fängelse för ovanstående brott. :axelryck:
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 869
Mottagna reaktioner
13 099
Poäng
10 087
Men vad är kriteriet för att bli åtalad och bli dömd för brottet oredlighet mot borgenär? Varför blir man dömd? Varför har man en borgenär? Vad är en borgenär ? Om man har en borgenär så har man väl en skuld till borgenären ? Eller du ska svara inte en aning nu, när ska poletten falla ner? Jag har ju rätt när jag säger att man kan bli dömd till fängelse för ovanstående brott. :axelryck:

Det var inte det frågan gällde nej.
 

Patron

V.I.P
Poäng: 527
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
733
Mottagna reaktioner
402
Poäng
527
Det var inte det frågan gällde nej.
Du har inget argument alls därför du skriver tomma ord bara. Jag har ju rätt när jag säger att man kan dömas till fängelse för brottet det är det enda jag sagt från början. Sedan har du bara vänt och vinklat på ord. Så jag har rätt och du hade fel. Synd du inte tittade på min länk från början behövde vi inte tjafsa om någon som är så självklart. Kan man läsa så förstår man att jag har rätt inte svårare än så.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 869
Mottagna reaktioner
13 099
Poäng
10 087
Du har inget argument alls därför du skriver tomma ord bara. Jag har ju rätt när jag säger att man kan dömas till fängelse för brottet det är det enda jag sagt från början. Sedan har du bara vänt och vinklat på ord. Så jag har rätt och du hade fel. Synd du inte tittade på min länk från början behövde vi inte tjafsa om någon som är så självklart. Kan man läsa så förstår man att jag har rätt inte svårare än så.
Och fortsätter gör det
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 869
Mottagna reaktioner
13 099
Poäng
10 087
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp