- Meddelanden
- 31 565
- Mottagna reaktioner
- 16 556
- Poäng
- 11 977
Du har väl en förlikning av modellenVar i kontakt med Lowell igår igen då skulden hos min man fortfarande står på 139000 kr. Nu fick jag ett helt annat svar av Lowell! Så länge jag följer uppgörelsen så händer inget och min mans skuld kommer ligga vilande. Frågade hur det ändå kommer sig att en gemensam skuld kan ha olika belopp...det hade hon inget bra svar på utan sa bara att om jag inte följer planen och det skickas till kfm så kommer skulden bli 139000! Hur f-n kan det bli det frågade jag då...jo men det är ju en tillfällig uppgörelse. Hmm nä vi har ett förlikningsavtal där det tydligt framgår vad vi ska ha betalt in på allt fram tills den är slutbetald. Jaha svarar hon då, detta får jag ta vidare. Hahaha ska man skratta eller gråta. Jag har fått bekräftelse från Lowell via Kivra att dom tagit över skulden och den uppgörelse jag hade fortsätter att gälla hos dom, min man har inte fått något sådant brev trots att han är lika delaktig i förlikningsavtalet han. Frågade även vad som händer med 120000 vi betalt in redan om nu skulden till kfm blir 139000 helt plötsligt igen, det måste ju räknas av sa jag men inte där heller kunde hon svara bra.
Har betalt 6000 för denna månad i alla fall så tänker ringa till veckan igen och i frågasätta!
1 Betala si och så i månaden så är alla nöjd
2 om det inte följs måste hela summan betala. Inget skrivs av.