• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Om man missar en betalning på skuldsanering?

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 451
Mottagna reaktioner
6 091
Poäng
4 117
Har nämligen hamnat efter med en betalning pga karleländet. Jag hjälpte ju han att begära anstånd i sin löneutmätning för att kunna köpa en bil för att ta sig till jobbet. Han fick anstånd i två månader. Fixade också så att han ansökte om jämkning vilket han fick, ingen skatt resten av året. Så för att han skulle kunna ta sig till jobbet direkt och inte en månad senare betalade jag hans bil. Skulle ju få tillbaka pengarna när augustilönen kom. Blev omöjligt att betala in drygt 36000 kr till Skusan då (fick pga omprövningen betala 0 i juli och dubbelt i augusti). Men då passade han ju på att vara otrogen, begära skilsmässa och dra. Så några pengar från honom lär jag ju inte få. Löser problemet själv, men blir en månad sen med en del av betalningen.
Verkligen tråkigt att höra. Hoppas att det löser sig. Jag hade ringt till skuldsaneringen och förklarat situationen. Du måste väl ompröva nu när du blir ensam ? ❤️
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 131
Poäng
3 907
Har nämligen hamnat efter med en betalning pga karleländet. Jag hjälpte ju han att begära anstånd i sin löneutmätning för att kunna köpa en bil för att ta sig till jobbet. Han fick anstånd i två månader. Fixade också så att han ansökte om jämkning vilket han fick, ingen skatt resten av året. Så för att han skulle kunna ta sig till jobbet direkt och inte en månad senare betalade jag hans bil. Skulle ju få tillbaka pengarna när augustilönen kom. Blev omöjligt att betala in drygt 36000 kr till Skusan då (fick pga omprövningen betala 0 i juli och dubbelt i augusti). Men då passade han ju på att vara otrogen, begära skilsmässa och dra. Så några pengar från honom lär jag ju inte få. Löser problemet själv, men blir en månad sen med en del av betalningen.

Enligt KF så händer ingenting mer än att Du får EN påminnelse... Som sagt, gå gärna in på KF:s hemsida och läs under rubriken ”Kronofogden och Corona” ! Den texten berör även skuldsanering.

Beklagar innerligt det du har tvingats genomlida... :(
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 792
Mottagna reaktioner
1 820
Poäng
1 277
Verkligen tråkigt att höra. Hoppas att det löser sig. Jag hade ringt till skuldsaneringen och förklarat situationen. Du måste väl ompröva nu när du blir ensam ? ❤️
Jag har räknat på det men det blir plus minus noll.
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 792
Mottagna reaktioner
1 820
Poäng
1 277
Enligt KF så händer ingenting mer än att Du får EN påminnelse... Som sagt, gå gärna in på KF:s hemsida och läs under rubriken ”Kronofogden och Corona” ! Den texten berör även skuldsanering.

Beklagar innerligt det du har tvingats genomlida... :(
Kunde inte utläsa om de menade påminnelse nummer två på första försenade/uteblivna betalning eller påminnelsen för den andra uteblivna betalningen. Någon som vet vad som händer om man inte kan betala ikapp?
 

Idiotfru

Viktig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
5 Juni 2017
Meddelanden
92
Mottagna reaktioner
74
Poäng
207
Den inbetalning du gör används för att täcka förra skulden. Så du får en ny påminnelse för nästa inbetalning..tills du är ifatt.
Men om du inte gör inbetalning alls så kommer en påminnelse till som jag förstår och DÅ får övriga info.
Så här står det: Om det saknas en betalning under en kortare tid, någon eller några enstaka månader, kommer vi i normalfallet inte att göra någon ändring av skuldsaneringsbeslutet. Det är dock viktigt att du betalar det som saknas, eftersom du är skyldig att följa betalningsplanen så länge du inte fått något annat beslut av oss.
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 792
Mottagna reaktioner
1 820
Poäng
1 277
Den inbetalning du gör används för att täcka förra skulden. Så du får en ny påminnelse för nästa inbetalning..tills du är ifatt.
Men om du inte gör inbetalning alls så kommer en påminnelse till som jag förstår och DÅ får övriga info.
Så här står det: Om det saknas en betalning under en kortare tid, någon eller några enstaka månader, kommer vi i normalfallet inte att göra någon ändring av skuldsaneringsbeslutet. Det är dock viktigt att du betalar det som saknas, eftersom du är skyldig att följa betalningsplanen så länge du inte fått något annat beslut av oss.
Ja, jag tackar min lyckliga stjärna att jag har hittat ett sätt att få loss de ca 18500 som jag ligger efter med. Inget man direkt snyter ur näsan eller lever lite billigare för att spara ihop. Sedan gäller det att få ihop det i 6 månader till innan jag kan pusta ut.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp