• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Omprövning av deklaration - hur?

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 819
Mottagna reaktioner
1 835
Poäng
1 277
Alltså jag kan ju gå in på min redan inlämnade deklaration och välja Ändra och fylla i ett nytt belopp men frågan är om det gills.

Anledningen till att jag frågar om omprövning här i Forumet istället för att ringa till Skv och fråga är att jag vill undvika så mkt som möjligt att svara på frågor och de lär väl fråga om jag ringer, varför jag ändrat och nu ska jag ändra tillbaka.

Finns det ngn här som ändrat sitt underskott utan att skicka in Begäran om omprövning utan ändrat direkt i den redan inlämnade deklarationen????????????????
Om du googlar lite kommer info upp om att ändring i 2018 års deklaration kan göras direkt i e-tjänsten tom dec 2019.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 188
Mottagna reaktioner
12 756
Poäng
9 787
Alltså jag kan ju gå in på min redan inlämnade deklaration och välja Ändra och fylla i ett nytt belopp men frågan är om det gills.

Anledningen till att jag frågar om omprövning här i Forumet istället för att ringa till Skv och fråga är att jag vill undvika så mkt som möjligt att svara på frågor och de lär väl fråga om jag ringer, varför jag ändrat och nu ska jag ändra tillbaka.

Finns det ngn här som ändrat sitt underskott utan att skicka in Begäran om omprövning utan ändrat direkt i den redan inlämnade deklarationen????????????????

Att det är ändrat innan saknar betydelse, frågan är om det räcker med ny edeklaration, så det räcker att fråga om det duger, går att maila också. Jag har ändrat min deklaration på så sätt och det gick bra.
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Alltså jag kan ju gå in på min redan inlämnade deklaration och välja Ändra och fylla i ett nytt belopp men frågan är om det gills.

Anledningen till att jag frågar om omprövning här i Forumet istället för att ringa till Skv och fråga är att jag vill undvika så mkt som möjligt att svara på frågor och de lär väl fråga om jag ringer, varför jag ändrat och nu ska jag ändra tillbaka.

Finns det ngn här som ändrat sitt underskott utan att skicka in Begäran om omprövning utan ändrat direkt i den redan inlämnade deklarationen????????????????
Jag deklarerade i år första gången i april, sen ändrade jag digitalt i juni på den redan inlämnade deklarationen. Fick det ändrat i mitten av juli på UC.
Fått betala litegrann den 12:e Augusti
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 366
Mottagna reaktioner
6 861
Poäng
4 477
Jag deklarerade i år första gången i april, sen ändrade jag digitalt i juni på den redan inlämnade deklarationen. Fick det ändrat i mitten av juli på UC.
Fått betala litegrann den 12:e Augusti
Då ska jag gå in och ändra digitalt redan idag. Så får jag se vad som händer, antagligen kommer de att höra av sig och fråga på vilka grunder jag ändrar. Tack för info :)
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 366
Mottagna reaktioner
6 861
Poäng
4 477
Nu har jag ändrat i deklarationen, har lagt tillbaka en del av räntorna jag tog bort när jag deklarerade första gången. Om det går igenom så kommer jag att få ca 6000 kr tillbaka och inte får man göra ngt kul för pengarna inte utan det ska direkt stoppas in skuldhålet!!! :(
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 188
Mottagna reaktioner
12 756
Poäng
9 787
Nu har jag ändrat i deklarationen, har lagt tillbaka en del av räntorna jag tog bort när jag deklarerade första gången. Om det går igenom så kommer jag att få ca 6000 kr tillbaka och inte får man göra ngt kul för pengarna inte utan det ska direkt stoppas in skuldhålet!!! :(

Varför inte allt?
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 366
Mottagna reaktioner
6 861
Poäng
4 477
Jag deklarerade i år första gången i april, sen ändrade jag digitalt i juni på den redan inlämnade deklarationen. Fick det ändrat i mitten av juli på UC.
Fått betala litegrann den 12:e Augusti
Loggade in idag och det står att de mottagit ändring av deklarationen den 14/8. Så om det är samma tidsspann för mig som för dig så kanske jag får en utbetalning i mitten av oktober. Det gör sig om ca 6000 kr som jag behöver redan nu men får pussla ihop det på ngt sätt.

Har i alla fall inte fått ngt mejl fr Skv med frågor än.
 

Oyster

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 347
Blev medlem
9 Mars 2013
Meddelanden
1 201
Mottagna reaktioner
116
Poäng
347
Hur gick det för er?
Ska man logga in på deklaration eller vart då för att lägga tillbaks ränteutgifter?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp