Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Omprövning deklaration 2024

Aktiv medlem
Poäng: 31
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
7
Poäng
31
Är det någon som skickat in omprövning av inkomst deklarationen för 2024 och fått någon återkoppling? Jag gjorde det redan 9 april men inte hört något ännu.
Gjorde samma för 2023 då gick det väldigt fort att få.

Är det någon som skickat in omprövning av inkomst deklarationen för 2024 och fått någon återkoppling? Jag gjorde det redan 9 april men inte hört något ännu.
Jag har gjort för år 2021 den 4 april - mailade dem förra veckan och frågade hur långa handläggningstider de har för tillfället. Fick svar på mail att ”normalt tar det 4-8 veckor” - men med erfarenhet kan det ju ta längre än så.

Jag skickade in omprövning 8/4 och fortfarande inte fått något beslut än. Förra året vid samma tidpunkt fick jag beslutet inom max 4 veckor. Men nu verkar det ta extra långt tid.

Har du hört ngt mer?

Nej ingenting och på mina sidor står det fortfarande bara att omprövningen är mottagen den 9/4. Samma för mig fick utbetalt den 2/5.

Okej okej. Vi får uppdatera varandra i denna tråd :D

Omprövning 9e svar igår.

Ah va bra ju. Kan ju va så handläggaren man fått är busy. Vad gällde din omprövning? Min gällde att jag ändrade underskott av kapital.
Ändrade ränteutgifter (ökade) från tidigare år när borgenär missat att skicka in eller hade skrivit in fel summa

Ändrade ränteutgifter (ökade) från tidigare år när borgenär missat att skicka in eller hade skrivit in fel summa
Gissar att inget har hänt för dig heller :). Har inte hört ett ljud, har lagt in avdrag körning till och från jobbet.

Inget nytt här heller. Börjar bli jobbigt haha

Skickat in, fått komplettera, kompletterat och fått beslut.

Hur vet ni att ingen tagit de?

Brukar stå tror jag på mina sidor handläggare tilldelats eller ngt liknande under omprövningen.

Fick svar från Skatteverket att det är 12 veckors handläggningstid nu. Därav att det är segt. :/

Jag fick mitt beslut precis och att de gjort en utbetalning idag. Har ni andra fått något?

Jag fick mitt beslut precis och att de gjort en utbetalning idag. Har ni andra fått något?
Skönt, har inte hört något skickade in ändring dagen efter dig så det kanske börjar vara på gång nu då :)

Jag fick besked igår.
Ingen mer än jag som fortfarande väntar? 15 veckor nu, när jag har ringt ökar dom bara tiden för handläggningen. Har sökt för resor till och från jobbet det är den enda ändringen.

Ingen mer än jag som fortfarande väntar? 15 veckor nu, när jag har ringt ökar dom bara tiden för handläggningen. Har sökt för resor till och från jobbet det är den enda ändringen.

Dom har semester på skatteverket också. Sen är jag rätt säker på att vissa saker prioriteras.

Dom har semester på skatteverket också. Sen är jag rätt säker på att vissa saker prioriteras.
Vad skulle prioriteras?

Misstänker att dem har avdelningar precis som KFM som jobbar med olika saker.
Omprövning av deklaration är nog inte samma avdelning som hanterar F-Skatt ansökan t.ex?

Vad skulle prioriteras?

Misstänker att dem har avdelningar precis som KFM som jobbar med olika saker.
Omprövning av deklaration är nog inte samma avdelning som hanterar F-Skatt ansökan t.ex?

Ja det är olika, jag har fått för mig att det är olika som har privatbeskattning och företagsbeskattning, och det senare är väl uppdaterat på vanlig skatt moms och arbetsgivaravgifter, sen vet jag att fastighetstaxering lever ett eget liv.

Att granska klart de deklarationer som ska vara klar innan ett viss datum kan jag tänka mig har högre prio än de som lämnat in ändrade uppgifter i efterhand för att man ville få ut en del av skatteåterbäringen från börjad, så det ska granskas om.

Börjar nästan bli komiskt, jag väntar fortfarande på besked om min omprövning 20 veckor, står 18 veckor handläggningstid på deras sida. Några fler som är i samma sits eller har varit?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp