• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Omprövning deklaration

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Meddelanden
988
Mottagna reaktioner
379
Poäng
497
förra året fick jag ca 50k tillbaka, i detta är även resekonstad inräknad

iår är resekonstand 25kr Mil och jag kommer troligtvis få mer än förra året

Jag fick 27 tillbaka förra året med 18,50 kr milen. Jag beräknade nu att jag får tillbaka 33 när jag gjort reseavdraget.

• Nystartslån
  • Lån utan UC

Jooonte

Viktig medlem
Poäng: 146
Meddelanden
51
Mottagna reaktioner
44
Poäng
146
Grattis till alla som fått massor av pengar tillbaka. Men mitt inlägg handlade egentligen inte om att jämföra summor. Se det snarare som ett tips på att det just nu kan gå ganska snabbt att få ett omprövningsärende avgjort.

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Meddelanden
20 030
Mottagna reaktioner
13 768
Poäng
9 547
Grattis till alla som fått massor av pengar tillbaka. Men mitt inlägg handlade egentligen inte om att jämföra summor. Se det snarare som ett tips på att det just nu kan gå ganska snabbt att få ett omprövningsärende avgjort.

Tänk på att folk får sina deklarationer nästa vecka på sin digitala brevlåda.
Man brukar säga att dom veckorna efter det är då Skatteverket har mest att göra.

Jooonte

Viktig medlem
Poäng: 146
Meddelanden
51
Mottagna reaktioner
44
Poäng
146
Tänk på att folk får sina deklarationer nästa vecka på sin digitala brevlåda.
Man brukar säga att dom veckorna efter det är då Skatteverket har mest att göra.
Sant. Därför jag skickade in ett par veckor innan. Förmodligen ville skatteverkets personal ha tomma lådor innan deklarationerna tar fart. Därför det gick så fort.

Jane

Aktiv medlem
Poäng: 27
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
9
Poäng
27
Om jag skickar in omprövning av deklaration för tidigare år (2019-2020) påverkar det utbetalning av årets återbäring? Är det brevledes man skickar till skatteverket om omprövning?

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Meddelanden
27 929
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Om jag skickar in omprövning av deklaration för tidigare år (2019-2020) påverkar det utbetalning av årets återbäring? Är det brevledes man skickar till skatteverket om omprövning?

Nej det är helt olika ärenden.
Ja, brevledes bör du göra det.

Nattaahh

Medlem
Poäng: 2
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Hej
Jag har begärt omprövning av räntor sedan 4 år tillbaka då vissa inte gått in automatiskt till skatteverket. Jag har fått svar av handläggaren att jag skulle komplettera vilket jag gjort , hon har alltså börjat handlägga ärendet. Om man har löneutmätning går de automatiskt till kronofogden även denna gång? eller hur funkar det? Fixad de till o betalas ut nästa år?

Senast ändrad:

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Meddelanden
27 929
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Hej
Jag har begärt omprövning av räntor sedan 4 år tillbaka då vissa inte gått in automatiskt till skatteverket. Jag har fått svar av handläggaren att jag skulle komplettera vilket jag gjort , hon har alltså börjat handlägga ärendet. Om man har löneutmätning går de automatiskt till kronofogden även denna gång? eller hur funkar det? Fixad de till o betalas ut nästa år?

Det finns ju ingen koppling till löneutmätning med det där.

Om skatteverket gör en utbetalning så blir det till kronfogden.

Inflames

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Meddelanden
1 023
Mottagna reaktioner
451
Poäng
557
Om jag söker om reseersättning från Skatteverket och har nu en skatteskuld skuld där. Som ingår i min sanering, Hur skulle det funka? Det är ju ändå pengar jag har rätt till. Men om skulden ligger kvar och syns där så dras de pengarna in till skatteskulden vilket i sin tur skulle bli gynnande av borgenär typ väl ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp