Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Omprövning flytta ihop

Hej!

Jag har försökt hitta svar men får ingen klarhet i det.

Om jag och min partner vill flytta ihop så behöver jag göra en omprövning då dennes inkomst också räknas med.

1. Om partnern har eget företag, hur räknar vi inkomst då? Och hur exakt måste vi vara? Tex om jag uppger 35000kr men snittet egentligen är närmare 37000kr -38 000 kr för 2023. Händer det nåt då?
2. Behöver vi inkomma med intyg för att styrka detta eftersom det är eget företag?
3. Är omprövningen bindande när man fått den nya betalplanen? Eller kan man häva den om man direkt ser att det blir svårt? Anledningen är ju att även om vi bor ihop så kommer vi inte ha gemensam ekonomi. Självklart hjälps vi åt men vill ju inte att hen ska bli påverkad pga min skit jag dragit på mig innan vi träffades.
4. Hur lång tid brukar omprövning ta? Om tex inflyttning är 1 mars, kommer jag hinna få igenom omprövningen tills dess?

Tack!

Omprövningen gäller direkt och tycker man illa om den får man överklaga eller ompröva igen

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp