Skönt! Njut!Idag fick jag beslut. Avslag.![]()
Skönt! Njut!Idag fick jag beslut. Avslag.![]()
Har du ansökt om att betala mer? Vilka kompletteringar ville dom ha? Och till sist, när ansökte du om omprövningJag har lämnat kompletterande uppgifter om min omprövning och fick nu till mig att det ska skickas till borgenärer för yttrande. De har två veckor på sig att inkomma med invändningar.
om jag har förstått rätt får jag inget nytt förslag på betalplan förens de yttrat sig?
Jag hade en liten förhoppning om att man skulle få ett nytt förslag och kunna ställa in sig på hur mycket mer man ska betala i månaden, men efter att ha läst kan man med andra ord få vänta ytterligare..
jag har mängder av borgenärer från alla de lån jag tog som spelberoende så gissar att detta kan dra ut på tiden 😩
?Ja jag har ansökt om att betala mer då jag fått nytt jobb och tjänar ca 6000 mer per månad innan skatt. De ville veta om min sambos inkomst förändrats och övriga kostnader som resekostnader, hyra och barnomsorg . Ansökte i februari.Har du ansökt om att betala mer? Vilka kompletteringar ville dom ha? Och till sist, när ansökte du om omprövning?
Ja så skönt 😍 Att det inte går att betala mer i nuläget, då jag är timanställd och svårt att beräkna.Skönt! 🤩 hur motiverade de avslaget?
Ja det var väldigt lång väntan. Så skönt med besked och avslag 😊Skönt, det var bannemig på tiden! Och härligt med avslag!
Idag fick jag mitt beslut, avslag på omprövning, enligt deras uträkning så har mitt betalutrymme ökat med 2400:- vilket inte var betydande nogGod kväll,
Skickade in en omprövning under förra veckan tillsammans med våran budgetrådgivare på kommunen, har ett ökat betalutrymme på 4000:- min fru har ett ökat betalutrymme på 2000:-
Denna ökningen beror på löneökningar samt att vi har sagt upp fritidsplatser för 2 barn.
Detta är innan en kommande flytt som kommer öka våran boendekostnad med ca 2000:-/mån.
Vi valde tillsammans med våran budgetrådgivare att inte ompröva min frus ökade betalutrymme.
Fick mail idag om att omprövningsansökan är mottagen.
beräknad väntetid var 1 månad.
Ser att en stor del av alla som skriver är oroliga för kommande beslut på omprövningar, hur kommer det sig?
Man kan ju som jag tolkat det inte få en avslutad sanering när man själv gör en omprövning, utan man får i vissa fall en justerad betalplan utefter sina ny ekonomiska förutsättningar.
Hur lång tid har du kvar på saneringen?Idag fick jag mitt beslut, avslag på omprövning, enligt deras uträkning så har mitt betalutrymme ökat med 2400:- vilket inte var betydande nog
Jag har också fått nytt jobb och kommer tjäna 5-7000 kr mer brutto i mån . Räknar iskallt med att få betala mer . Min omkostnader har bara ökat med 3-400 kr och jag har inga barn .Har 6 borgenärer som säkerligen vill ha mer pengar såklart . Får väl iaf några månaders andrum med lönen när det ska omprövas och fina pemgar i juni och dec .Ja jag har ansökt om att betala mer då jag fått nytt jobb och tjänar ca 6000 mer per månad innan skatt. De ville veta om min sambos inkomst förändrats och övriga kostnader som resekostnader, hyra och barnomsorg . Ansökte i februari.
Har du fått beslut @Lali ?Ja jag har ansökt om att betala mer då jag fått nytt jobb och tjänar ca 6000 mer per månad innan skatt. De ville veta om min sambos inkomst förändrats och övriga kostnader som resekostnader, hyra och barnomsorg . Ansökte i februari.