- Meddelanden
- 134
- Mottagna reaktioner
- 43
- Poäng
- 157
Kanske gäller din handläggareFick idag trist besked. De kollar inte på omprövningar av reseavdrag förens efter semestern..
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Kanske gäller din handläggareFick idag trist besked. De kollar inte på omprövningar av reseavdrag förens efter semestern..
Ingen aning faktiskt. Personen jag talade med verkade var inte direkt trevlig och verkade inte ha så bra koll.Kanske gäller din handläggare
Inga rimliga handläggningstider om det stämmer att det är åtta veckor och längre.Nu kommer det nog komma massa inlägg om hur fruktansvärt det är av skatteverket och att det ska anmälas till JK jo och Helsingborgs dagblad.
Jag tycker det inte verkar helt orimligt av skatteverket, dom väljer väl precis som andra att prioritera tidskritiska saker.
fortf orimligt långa handläggningstiden. Effektiviteten hos vissa myndigheter lyser med sin frånvaro. Det var väl just en anställd på SKV som blev påkommen med att fiffla med telefonkösystemet och inte ta några samtal alls när han skulle. Hoppas man inte fått en sådan handläggare.Hade man angett reseavdraget direkt i tid i deklarationen hade skatteåterbäringen för de allra flesta kommit förra veckan
Ingen "shocker" isåfall, tyvärr. :/fortf orimligt låga handläggningstiden. Effektiviteten hos vissa myndigheter lyser med sin frånvaro. Det var väl just en anställd på SKV som blev påkommen med att fiffla med telefonkösystemet och inte ta några samtal alls när han skulle. Hoppas man inte fått en sådan handläggare.
Ja det var väl en sån där för några år sedan, ringde sig själv eller så så det var upptaget.fortf orimligt långa handläggningstiden. Effektiviteten hos vissa myndigheter lyser med sin frånvaro. Det var väl just en anställd på SKV som blev påkommen med att fiffla med telefonkösystemet och inte ta några samtal alls när han skulle. Hoppas man inte fått en sådan handläggare.
Låter som ungefär samma svar det.Pratade med en annan person nu. Nu var svaret cirka 8 veckor igen
Just det, så var det, han ringde sig själv så att ingen annan kunde komma fram! De hade kollat att han hade ringt flera tusen ggr till sig själv eller nåt sånt. Man kan ju hoppas att sådana anställda blir av med jobbet men har förstått att det inte är lätt att sparka folk. Man omplacerar istället och har lön och annan trygghet som anställd kvar. och kan uppfinna nya sätt att slippa jobba. Just den här anställde kanske blev satt på posten att handlägga omprövning av reseavdrag.Ja det var väl en sån där för några år sedan, ringde sig själv eller så så det var upptaget.
Jag vet inte hur effektiva man är, förmodligen inte jätteeffektiva. Samtidigt tycker jag inte det inte gör något om man får vänta lite när man valt en "smart" lösning för att försöka komma före.
?Om man gör omprövning de senaste 5 åren, ändras det på nästa års deklaration då? Eller hur funkar det? Skickade in idag , räntor sedan 5 år som inte vart med på deklarationen.
När skickade du in?Fick besked nu att skatteverket har godkänt omprövning och kommer att få pengarna om 3 arbetsdagar
För mer än inkomstår 2023?Fick besked nu att skatteverket har godkänt omprövning och kommer att få pengarna om 3 arbetsdagar

26:e aprilNär skickade du in?
Nej bara för 2023För mer än inkomstår 2023?![]()
När började dom handlägga ditt ärende?26:e april
Nej det ändras i det årets deklaration, påverkar inte nästa år alls.Om man gör omprövning de senaste 5 åren, ändras det på nästa års deklaration då? Eller hur funkar det? Skickade in idag , räntor sedan 5 år som inte vart med på deklarationen.
Var ser du denna infon?
Man kan se det på sina sidor hos skatteverket.Var ser du denna infon?
Ser inget mer än Beslutade skatter 2022 så då har handläggaren fortf inte börjat granska deklarationen än då.Man kan se det på sina sidor hos skatteverket.
Samma här men räknar med att få slutskattebesked i augusti...om dom inte granskar mig.Ser inget mer än Beslutade skatter 2022 så då har handläggaren fortf inte börjat granska deklarationen än då.
Jag har inte omprövat utan ska granskas.Samma här men räknar med att få slutskattebesked i augusti...om dom inte granskar mig.
Min man skickade in omprövning 17 april och dom började handlägga 22 maj. Sen har det inte hänt nåt mer.
Har du fått besked att du ska granskas eller hur var det?Jag har inte omprövat utan ska granskas.
Har inte fått ngt besked. Ringde och frågade efter skatteåterbäringen och då sa dem att handläggaren har inte hunnit titta på min deklaration. Vet ej om det ska granskas men tror det. Skickade in elektroniskt 30 april.Har du fått besked att du ska granskas eller hur var det?
Fick du någon uppdatering om t.ex ifall ditt ärende har börjat handläggas eller liknande innan det stod "handläggning av ditt ärende har avslutats"?
Nej, fick bara mejl om att beslut har fattats i KivraFick du någon uppdatering om t.ex ifall ditt ärende har börjat handläggas eller liknande innan det stod "handläggning av ditt ärende har avslutats"?
Är det reseavdrag du omprövat?Nu har jag fått brev från min handläggare på Skatteverket, behöver skicka in svar som de har frågor på utifrån mina justeringar innan de fattar beslut.
De tog emot min omprövning för inkomstår 2022 12/3-2024 och jag fick första brevet idag 20/6
Min arbetsgivare hade registrerat för mycket i förmånsbeskattning på tjänstebil inkl drivmedel så jag justerade detta. Hade olika arbetsgivare 2022 så jag har även reseavdrag samt dubbelt boende i den så jag ska besvara alla delar som jag gjort förändring i. Jag har tagit hjälp med detta och kommer även få hjälp med svaret till skatteverket av en person som jobbar med sånt här och gjort i många år, så det är han som lagt in allt utifrån uppgifter som blivit inlämnat och som jag lyft.Är det reseavdrag du omprövat?
Är det kvitton de ville ha?
Har också fått godkänt för alla år jag begärde omprövning för utan att komplettera.@Robma nu har jag fått beslutat godkänt på 3 av 4 onprövningar för reseavdrag!
SköntHar också fått godkänt för alla år jag begärde omprövning för utan att komplettera.
https://www.skatteverket.se/privat/...er/info/6891.4.39f16f103821c58f680007048.htmlVart hittar man blanketter för omprövning av tidigare år. ? Reseavdrag!
Man kan frihanda det också, bara skriva att man önskar ändra kostnader för resor till arbete till si och så många kronor för det och det året.Vart hittar man blanketter för omprövning av tidigare år. ? Reseavdrag!
Fast kom och tänka på en sak. Man får väl ej behålla ersättningar från Skattemyndigheten om man sitter på en skuld till dom i sanering, den är inte vunnen än ej iaf, eftersom ARS överklaga. Laga kraft gäller väl vid behållen reseersättning. Då får de väl inte roffa åt sig det.Man kan frihanda det också, bara skriva att man önskar ändra kostnader för resor till arbete till si och så många kronor för det och det året.