• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Omprövning skuldsanering

TTteam

Viktig medlem
Poäng: 61
Blev medlem
23 Januari 2024
Meddelanden
91
Mottagna reaktioner
19
Poäng
61
Betala så mycket du kan, naturligtvis utan att låna något. Sedan får du redogöra varför du inte har kunnat följa planen. Har svårt att tro att du då förlorar saneringen. Men du måste hålla dig till sanningen och inte behålla mer pengar än absolut nödvändigt.
Jag har fått inledande med betalplan från och med juli 2024. Ska betala 0 kronor juli och augusti månad eftersom det är bara jag som har inkomst och frugan pluggar. Ja ska börja betala 6k från september då de har räknat med att frugan får jobb efter utbildningen. Problemet är om frugan inte hittar jobb i augusti då måste jag ompröva som tar minst 6 månader! Hur ska jag kunna betala då?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

TTteam

Viktig medlem
Poäng: 61
Blev medlem
23 Januari 2024
Meddelanden
91
Mottagna reaktioner
19
Poäng
61
Men herregud. Gnäll mer.. var tacksam för den chans du fått.
Vad är det du inte fattar!! Jag har inte fått beviljat än för det första! För det andra vad är meningen med chansen om inte jag kan betala? Ska jag låna igen för att betala?
 

Fiskmås

Kunnig medlem
Poäng: 196
Blev medlem
1 Augusti 2023
Meddelanden
127
Mottagna reaktioner
66
Poäng
196
Jag har fått inledande med betalplan från och med juli 2024. Ska betala 0 kronor juli och augusti månad eftersom det är bara jag som har inkomst och frugan pluggar. Ja ska börja betala 6k från september då de har räknat med att frugan får jobb efter utbildningen. Problemet är om frugan inte hittar jobb i augusti då måste jag ompröva som tar minst 6 månader! Hur ska jag kunna betala då?

Din fru måste ju skaffa nån sorts inkomst även om hon inte jobbar? Aktivitetsersättning eller socialbidrag kanske?
Du kan kanske jobba lite extra? Nån helg eller så...
 
Senast ändrad:

TheNiceGuy

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
17 Februari 2022
Meddelanden
64
Mottagna reaktioner
19
Poäng
62
Sök inte då. Ingen som tvingar dig. Det är ju väl uträknat att man skall klara sig på det inkl betalningsfria månader för att spara till just tillfällen likt dessa när förutsättningarna tillfälligt ändras.
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 760
Mottagna reaktioner
1 003
Poäng
867
Sök inte då. Ingen som tvingar dig. Det är ju väl uträknat att man skall klara sig på det inkl betalningsfria månader för att spara till just tillfällen likt dessa när förutsättningarna tillfälligt ändras.
Fast personen ifråga har inledande o just nu 0-plan. Då finns det inget att spara ifrån. Hen har inte mer inkomst en betalfri månad som annan månad. Heller ingen buffert.
 

TTteam

Viktig medlem
Poäng: 61
Blev medlem
23 Januari 2024
Meddelanden
91
Mottagna reaktioner
19
Poäng
61
Din fru måste ju skaffa nån sorts inkomst även om hon inte jobbar? Aktivitetsersättning eller socialbidrag kanske?
Du kan kanske jobba lite extra? Nån helg eller så...
Hon pluggar och kommer söka direkt när hon är klar med utbildningen. Hon har inte rätt till aktivitetsersättning eller socialbidrag.
 

TTteam

Viktig medlem
Poäng: 61
Blev medlem
23 Januari 2024
Meddelanden
91
Mottagna reaktioner
19
Poäng
61
Sök inte då. Ingen som tvingar dig. Det är ju väl uträknat att man skall klara sig på det inkl betalningsfria månader för att spara till just tillfällen likt dessa när förutsättningarna tillfälligt ändras.
Hehe tänker inte lägga tid på att svara dig.
 

Klar_2025

Aktiv medlem
Poäng: 51
Blev medlem
26 Januari 2024
Meddelanden
30
Mottagna reaktioner
18
Poäng
51
Hon pluggar och kommer söka direkt när hon är klar med utbildningen. Hon har inte rätt till aktivitetsersättning eller socialbidrag.
En god ide är att hon börjar söka jobb redan nu. Inte först då hon är klar med utbildningen.
Sedan beroende på utbildningstyp så kanske hon kan kroka i jobb på ställen hon gjort praktik. YH har ju tex sina LIA-perioder som brukar vara ett bra sätt att få jobb så fort man är klar.
 

TTteam

Viktig medlem
Poäng: 61
Blev medlem
23 Januari 2024
Meddelanden
91
Mottagna reaktioner
19
Poäng
61
En god ide är att hon börjar söka jobb redan nu. Inte först då hon är klar med utbildningen.
Sedan beroende på utbildningstyp så kanske hon kan kroka i jobb på ställen hon gjort praktik. YH har ju tex sina LIA-perioder som brukar vara ett bra sätt att få jobb så fort man är klar.
Undersköterska, ja precis hon söker redan nu och hoppas hon får när hon är klar med utbildningen i augusti.
 

Klar_2025

Aktiv medlem
Poäng: 51
Blev medlem
26 Januari 2024
Meddelanden
30
Mottagna reaktioner
18
Poäng
51
Undersköterska, ja precis hon söker redan nu och hoppas hon får när hon är klar med utbildningen i augusti.
Men det är ju jättebra! Och om hon sommarjobbar i sommar som vårdbiträde öppnas ra dörrar för fortsatt jobb.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp