• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Omstartslån? Samlingslån? Sanering?

Enkoppkaffe

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
1 Februari 2022
Meddelanden
12
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Var i samma sits som du förra året och fick avslag på skuldsanering men hann först få inledande . Innan löneutmätningen satte igång igen efter avslaget fick jag behålla lönen. Använde det överskottet till att ringa runt till alla för att få dem att dra tillbaka allt och göra en avbetalningsplan. Det funkade. Har idag 0 kr i skuldsaldo men betalar till inkasso. Äntligen ser man summorna minska mot vad löneutmätningen gjorde.

4000 är inte så mycket i löneutmätning. Hur mycket tjänar du? Skulle du kunna ge mer vid en avbetalningsplan?
Försökte med det innan allt gick till kf. Men alla ville bara ha 3-4000 i månaden VARDERA. Vilket absolut inte funkar för mig. Intrum är ju störda
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Enkoppkaffe

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
1 Februari 2022
Meddelanden
12
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Det som UserX skrev ovan verkar vara en väg som kan funka för dig låter det som.
Övriga utgifter?
Vad kan du dra in på?
Kan inte dra in på mer. Betalar hyra, el, försäkringar, telefon, bredband, csn, akassa, bensin för att de inte går bussar där jag bor. En kompis hjälpte mig att leasa en bil där jag bara behöver betala halva priset på eftersom jag alltid lyckats ha otur med bilar som bara pajar och kostade mig brutalt mycket varje månad. Hellre 1700 än 4-6k varje gång.
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
2 117
Poäng
1 367
Kan inte dra in på mer. Betalar hyra, el, försäkringar, telefon, bredband, csn, akassa, bensin för att de inte går bussar där jag bor. En kompis hjälpte mig att leasa en bil där jag bara behöver betala halva priset på eftersom jag alltid lyckats ha otur med bilar som bara pajar och kostade mig brutalt mycket varje månad. Hellre 1700 än 4-6k varje gång.
Hur länge har du haft utmätning?
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
2 117
Poäng
1 367
2 år nu. Trött på att det inte blir någon förändring på saldot. Om jag försöker med inkassobolagen kommer det nog bara bli densamma misstänker jag. Betala ränta livet ut känns ju menlingslöst egentligen
Det förstår jag. Tyvärr har jag inga bra råd att ge dig.
 

UserX

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
6 Juli 2020
Meddelanden
145
Mottagna reaktioner
74
Poäng
217
Försökte med det innan allt gick till kf. Men alla ville bara ha 3-4000 i månaden VARDERA. Vilket absolut inte funkar för mig. Intrum är ju störda
Det gick inte för mig innan det gick till kf heller. Efter utmätning ett par år var de mer medgörliga för i slutändan vill alla ha sina pengar. Du kan ju alltid göra ett försök nu när du haft utmätning ett tag.
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
25300 före skatt, arbetar ca 80% natt (blir ca 100% med ob) arbetar extra när det går.
Inget negativt sagt menar inget illa med detta. Men 23500
Känns som väldigt låg lön? Är det med 100%? Du kan inte söka hitta annat jobb?

OBS pekar ej fingrar eller menar inget negativt.
 

Enkoppkaffe

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
1 Februari 2022
Meddelanden
12
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Inget negativt sagt menar inget illa med detta. Men 23500
Känns som väldigt låg lön? Är det med 100%? Du kan inte söka hitta annat jobb?

OBS pekar ej fingrar eller menar inget negativt.
25300 före skatt 100%, definitivt låg lön. Men säg det till dem som bestämmer lönen för undersköterskor idag
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp