• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Orkar inte mer, livskraften är slut

O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Jag orkar inte mer. Med 100.000:- i sms lån är mitt liv ett helvete. Jag ser ingen utväg mer än att avsluta detta. Jag har inget liv, och kommer inte att få det heller inom en rimlig framtid. Åh vad jag kan drömma om ett liv utan dessa lån, om jag valt andra vägar. Vad bra jag kunde ha haft det nu. Jag plågas om dagarna, jag plågas om nätterna, kan inte ens sova längre. Det som var min fristad förut.
Fyyfan vad jag mår skit!!! Söker ingen sympati, men var tvungen att skriva av mig
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Jag orkar inte mer. Med 100.000:- i sms lån är mitt liv ett helvete. Jag ser ingen utväg mer än att avsluta detta. Jag har inget liv, och kommer inte att få det heller inom en rimlig framtid. Åh vad jag kan drömma om ett liv utan dessa lån, om jag valt andra vägar. Vad bra jag kunde ha haft det nu. Jag plågas om dagarna, jag plågas om nätterna, kan inte ens sova längre. Det som var min fristad förut.
Fyyfan vad jag mår skit!!! Söker ingen sympati, men var tvungen att skriva av mig

Snälla sök hjälp. Livet är viktigare än pengar. Skuldsanering? Vi är jättemånga som har det som du. Kanske inte nån tröst men du är inte ensam...
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Hej,

Du är inte ensam om detta. Jag har lyckats dragit på mig det dubbla i SMS-lån och har ingen möjlighet att betala tillbaka detta.
Nu har jag dock tagit beslutet att låta det gå till kfm och ta den ekonomiska "hjälpen" därifrån.

Anledningen till att jag har hamnat i min sits är ett kraftigt spelberoende och depression.
Jag gick till min vårcentral och sa att jag var deprimerad och fick anti-depressivt som jag känner har hjälpt mig från den största ångesten som var densamma som du beskriver.

Tiden läker sår.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Jag orkar inte mer. Med 100.000:- i sms lån är mitt liv ett helvete. Jag ser ingen utväg mer än att avsluta detta. Jag har inget liv, och kommer inte att få det heller inom en rimlig framtid. Åh vad jag kan drömma om ett liv utan dessa lån, om jag valt andra vägar. Vad bra jag kunde ha haft det nu. Jag plågas om dagarna, jag plågas om nätterna, kan inte ens sova längre. Det som var min fristad förut.
Fyyfan vad jag mår skit!!! Söker ingen sympati, men var tvungen att skriva av mig

Jag känner likadant och jag trodde aldrig det om mig själv... att JAG skulle kunna hamna i den här sitsen...aldrig.. men man försöker rädda sig med ett nytt lån och ett nytt lån och ett nytt....för att ha råd att betala det förra lånet osv... Jag har ett bra jobb, jag är sambo och bor i villa... men min man har ingen aning om detta och det känns skitjobbigt... Jag har ont i magen varje dag för jag är rädd att han ska få veta... han skulle bli sååå besviken.. och jag skulle verkligen skämmas.. men det är nog bara en tidsfråga... jag vaknar kallsvettig på nätterna och sover skitdåligt... det är sååå jäkla jobbigt... all min lediga tid går åt till att hitta lösningar på hur jag ska komma ur den här skiten... men det är svårt att hitta nån... tyvärr...
känns så jäkla trist... jag skulle kunna ha det så jäkla bra om jag inte hade alla dessa jävla skulder...men jag är en idiot som satt mig i den här skiten... nu kämpar jag med avbetalningar till typ alla inkassobolag som finns... och jag hoppas att jag får tillbaka en del på skatten så tänker jag lägga vartenda öre på att betala av skulder... usch vad tråkigt det känns!
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Har det precis likadant kämpar varje månad med olika avbetalningsplaner som hela tiden blir fler och fler. Vill inte hamna hos fogden igen då barnens pappa sagt att om jag på nytt missköter mig ekonomiskt så tar han barnen ifrån mig. Gjorde ett självmordsförsök då jag hamnade hos fogden första gången och sen dess har jag beslutat att inte hamna där igen. Barnens far och jag är separerade men han håller alltid koll på mig via barnen. Han är miljonär och jag lever på sjukpension försökte länge stå ut med barnens pappa men han är allt för dominant och var så att säga inte "snäll". Väntar nu på ytterligare 2 inkassokrav som jag bara måste få en avbetalningsplan på. Vågar inte räkna ihop mina skulder i nuläget utan väntar på skatteåterbäringen i juni för att betala så mycket det går.
 

alex2

V.I.P
Poäng: 52
Blev medlem
14 Mars 2012
Meddelanden
366
Mottagna reaktioner
8
Poäng
52
Hej Varför sökte du inte skuldsanering istället, det är väl inte skam att ha skulder i dag och har inte med att man har missköt sig. Man kan söka rättshjälp och anlita en advokat som kan hjälpa dig att behålla dina barn det är väl inte pengar som är viktigaste för barnen utan det är mamma och pappa som relation. Om det du säger stämmer så tycker jag att det är absurt och förnedrande att ha en sådan pappa till barnen.
 

Belinda80

Kunnig medlem
Poäng: 22
Blev medlem
24 Oktober 2012
Meddelanden
114
Mottagna reaktioner
3
Poäng
22
Lider med dig, jag mår exakt som du gör det enda som håller mig vid liv det är min dotter och för hennes skull så ska jag kämpa, jag har bokat tid hos kommunens budget och skuldrådgivare var hos min läkare och talade om att jag led av ständig panikångest, har nu fått medicin och förhoppningsvis så kommer de att göra så att jag blir starkare så jag kan ta tag i allting på ett eller annat sett, jag har fortfarande inte talat om för min sambo om mina skulder och jag vet inte hur jag ska ta till mig kraften att prata med honom, han kommer med stor sannolikhet att lämna mig! Vet hu r du mår vill du prata får du skriva privat till mig, de flesta här går igenom samma sak här, den här sidan har fått mig att lugna ner mig lite för jag har förstått att jag inte är ensam med mina problem vilket jag gjorde innan och alla fina ord, råd och förståelse jag fått av personer här som inte känner mig men känner med mig, det har betytt så mycket för mig, du kommer att klar av detta, det är bara pengar som en person skrev till mig, jag ska klara av det och det ska du med, du vi är inga dåliga människor bara för att vi har skulder, vi har gjort fel val i livet och visserligen kommer det att vara kämpigt och tufft men vi ska inte behöva dö för att vi har skulder, jag är säker på att det finns personer och saker i ditt liv som gör det värt att leva även om det inte känns så just nu.stor kram till dig
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Tack alex2 för att du bryr dig som svar på din fråga jag vågar helt enkelt inte gå till domstol. Barnens far har förstått att jag tänker i de banorna och har hotat med att förnedra mig i domstolen med sina toppadvokater, bland våra vänner och släkt och för barnen.
 

alex2

V.I.P
Poäng: 52
Blev medlem
14 Mars 2012
Meddelanden
366
Mottagna reaktioner
8
Poäng
52
Kämpa för dina barn du har inte begått ett brott.
 

tt2

V.I.P
Poäng: 42
Blev medlem
14 Februari 2012
Meddelanden
558
Mottagna reaktioner
1
Poäng
42
Men alltså 100K är ju inte så där JÄTTE mycket pengar?! Tänk hur många det är som förlorar 500-600.000 aktier, värdepapper eller kanske på sina företag etc.... 100K jobbar man ju snabbt av... Jag hade 400.000 hos fogden som jag jobbade in på 5 år.... istället
för att sitta på forum och glo så var jag ute och letade extra jobb... (nu kanske det är annorlunda för dig som har barn) men det viktiga är att man ger sig fan på att man skall klara det....man får svälja sin stolthet och visa att man sitter i skiten men att man gör allt för att komma ur...............
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp