Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Orkar inte mer!

Hej.
Är nu så djupt deprimerad över min ekonomiska situation och ser inget ljus i tunneln.
Första gången jag börjar tänka om det är värt att leva ett sånt här liv. Stark ångest dygnet runt.
Tips emottages eller någon som kanske lyckats ta sig ur kan berätta hur det gick till.

Hur långt har skulderna gått? Inkasso, kronofogden? Utmätning? Om man på inget vis ser att man kommer kunna betala så finns ju bara en utväg. Att söka skuldsanering! Tror att fler och fler kommer göra det. En chans att komma ur karusellen. Det är tungt att vara skuldsatt. Hur illa det än är så är livet viktigare än pengar. Och att hitta nån att ventilera med. Du är INTE ensam.

Du ska aldrig tänka att din ekonomiska situation på något sätt är viktigare än ditt liv. Allt går att lösa.. Det är ändå bara pengar. Allt går om man ger sig fan på det, vilket du också kommer göra! :)

Släpp allt om du kan å sök sen skuldsanering....tror jag kommer göra så nu

Släpp det till kfm och lev på existensminum så kommer du må mycket bättre och slippa ha ångest över alla skuder hela tiden

Senast ändrad:
Tack för era kommentarer trots att jag blir lite ledsen att vi är så många i denna skitsituation.
Inga betalningsanmärkningar än. Det vore dödsstöten. Två ärenden hos KFM ca 5000 kr sammanlagt och en på väg till tingsrätten, ca 9000. Utöver det avbetalningsplaner på ca 15000 kr per månad. Existensminimum är inget alternativ då jag har barn, och sambo. Skuldsanering kommer jag aldrig beviljas...

Men kan du och din sambo inte ta ett samlingslån tillsammans då? imed du inte har några anmärkingar ? :)

Tack för era kommentarer trots att jag blir lite ledsen att vi är så många i denna skitsituation.
Inga betalningsanmärkningar än. Det vore dödsstöten. Två ärenden hos KFM ca 5000 kr sammanlagt och en på väg till tingsrätten, ca 9000. Utöver det avbetalningsplaner på ca 15000 kr per månad. Existensminimum är inget alternativ då jag har barn, och sambo. Skuldsanering kommer jag aldrig beviljas...

Varför kommer du inte beviljas skuldsanering tror du?

Hej.
Är nu så djupt deprimerad över min ekonomiska situation och ser inget ljus i tunneln.
Första gången jag börjar tänka om det är värt att leva ett sånt här liv. Stark ångest dygnet runt.
Tips emottages eller någon som kanske lyckats ta sig ur kan berätta hur det gick till.

Jag har tagit mig igenom detta helvete. Dock var jag lyckligt lottad och hade vänner som kunde lösa ut mig. Det värsta är dock att det kostade ett äktenskap och i relation till det är pengar inget värt. Så visst jag är skuldfri men kan inte påstå att jag är lyckligare.

Skuldsanering är nog inte möjlig eftersom vi har bra inkomst. Vi har anmärkning för misskött kredit därför går ej samlingslån. En betalningsanmärkning är döden för då är man ju helt körd i alla led. Pengar är definitivt inte allt! Är mer rädd att förlora nära. Men det här är inte ett värdigt liv.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp