• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Orken, och humöret, är i botten.

Esmeralda

V.I.P
Poäng: 396
Blev medlem
7 Oktober 2019
Meddelanden
345
Mottagna reaktioner
236
Poäng
396
Hur i glödheta h-vete ska man orka kämpa i motvind. Jag är så slut och bruten, jag hyser inget hopp om någon framtid.

Inte nu så att jag tänker hoppa från ättestupan, om det låter så.

Men det är så jävla hopplöst att leva såhär.

Har ni nåt mirakeltips på hur man blir äckligt rik fort och lagligt? Haha!!

Jag har precis lagt ut min symaskin till försäljning. Det jag älskar att göra, kommer jag inte längre kunna. För pengarna behövs mer än maskinen. Det är då man bara vill dra täcket över huvudet.

Håll tummarna för att jag ska lyckas få ett jobb snart!


..behövde bara gnälla av mig lite.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 302
Poäng
997
Hur i glödheta h-vete ska man orka kämpa i motvind. Jag är så slut och bruten, jag hyser inget hopp om någon framtid.

Inte nu så att jag tänker hoppa från ättestupan, om det låter så.

Men det är så jävla hopplöst att leva såhär.

Har ni nåt mirakeltips på hur man blir äckligt rik fort och lagligt? Haha!!

Jag har precis lagt ut min symaskin till försäljning. Det jag älskar att göra, kommer jag inte längre kunna. För pengarna behövs mer än maskinen. Det är då man bara vill dra täcket över huvudet.

Håll tummarna för att jag ska lyckas få ett jobb snart!


..behövde bara gnälla av mig lite.

Håll ut, det kommer bli bättre. Du och jag har ju pratat lite handarbeten.. har du provat nålbindning? Jag köper nystan för 5-8 kr, en nål kan man slipa ner själv av en tandborste eller trä (eller köpa i ben eller trä).. Nålbundna sockor, vantar och mössor säljer dyrt, det är ganska ovanligt att se ute till försäljning.
Förstår att symaskinen kanske var din number1 men man kan prova.
Det finns virkad nålbindning som är aningen lättare med.

Försök tänka på hur långt du har kommit och få inte panik över hur långt du ska gå, bara fortsätt gå tills du kan gotta dig i frukten av din möda.
 

Angelina

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
6 Januari 2020
Meddelanden
125
Mottagna reaktioner
116
Poäng
297
Känner igen den känslan. Ibland är jag också där men man måste ha lite hopp om att det ska bli bättre annars är det ingen ide att kämpa. Hejar på dig!
 

Esmeralda

V.I.P
Poäng: 396
Blev medlem
7 Oktober 2019
Meddelanden
345
Mottagna reaktioner
236
Poäng
396
Håll ut, det kommer bli bättre. Du och jag har ju pratat lite handarbeten.. har du provat nålbindning? Jag köper nystan för 5-8 kr, en nål kan man slipa ner själv av en tandborste eller trä (eller köpa i ben eller trä).. Nålbundna sockor, vantar och mössor säljer dyrt, det är ganska ovanligt att se ute till försäljning.
Förstår att symaskinen kanske var din number1 men man kan prova.
Det finns virkad nålbindning som är aningen lättare med.

Försök tänka på hur långt du har kommit och få inte panik över hur långt du ska gå, bara fortsätt gå tills du kan gotta dig i frukten av din möda.

Jag har inte testat men får kanske göra. Min kusin erbjöd sig att låna ut sin gamla symaskin på obestämd tid så det ser väl lite ljusare ut, men den har inte riktigt lika många finesser och inga dekorsömmar som min har. Men man kommer långt på raksöm och sicksack också så jag är glad.

Lilaros, du är verkligen ett ljus i mörkret <3
 

Esmeralda

V.I.P
Poäng: 396
Blev medlem
7 Oktober 2019
Meddelanden
345
Mottagna reaktioner
236
Poäng
396
Känner igen den känslan. Ibland är jag också där men man måste ha lite hopp om att det ska bli bättre annars är det ingen ide att kämpa. Hejar på dig!

Jag måste kämpa så jag fortsätter. Tack <3 jag vet ju att det kommer bli bättre, men ibland är det verkligen som att springa maraton med blykängor på fötterna!
 

jordnöten

Kunnig medlem
Poäng: 397
Blev medlem
3 Januari 2019
Meddelanden
165
Mottagna reaktioner
226
Poäng
397
Hur i glödheta h-vete ska man orka kämpa i motvind. Jag är så slut och bruten, jag hyser inget hopp om någon framtid.

Inte nu så att jag tänker hoppa från ättestupan, om det låter så.

Men det är så jävla hopplöst att leva såhär.

Har ni nåt mirakeltips på hur man blir äckligt rik fort och lagligt? Haha!!

Jag har precis lagt ut min symaskin till försäljning. Det jag älskar att göra, kommer jag inte längre kunna. För pengarna behövs mer än maskinen. Det är då man bara vill dra täcket över huvudet.

Håll tummarna för att jag ska lyckas få ett jobb snart!


..behövde bara gnälla av mig lite.

När jag gjorde mig av med något som jag innerligt tyckte mycket om, under min tuffa period, försökte jag tänka att det är bara en pryl. En pryl som jag kommer ha möjlighet att skaffa igen när skiten är över.
 

Esmeralda

V.I.P
Poäng: 396
Blev medlem
7 Oktober 2019
Meddelanden
345
Mottagna reaktioner
236
Poäng
396
När jag gjorde mig av med något som jag innerligt tyckte mycket om, under min tuffa period, försökte jag tänka att det är bara en pryl. En pryl som jag kommer ha möjlighet att skaffa igen när skiten är över.
Jo jag försöker tänka så.

Bara materiella ting, finns viktigare saker. Men det är tungt :(
 

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 371
Poäng
967
Hur i glödheta h-vete ska man orka kämpa i motvind. Jag är så slut och bruten, jag hyser inget hopp om någon framtid.

Inte nu så att jag tänker hoppa från ättestupan, om det låter så.

Men det är så jävla hopplöst att leva såhär.

Har ni nåt mirakeltips på hur man blir äckligt rik fort och lagligt? Haha!!

Jag har precis lagt ut min symaskin till försäljning. Det jag älskar att göra, kommer jag inte längre kunna. För pengarna behövs mer än maskinen. Det är då man bara vill dra täcket över huvudet.

Håll tummarna för att jag ska lyckas få ett jobb snart!


..behövde bara gnälla av mig lite.

Jag skulle också vilja tipsa om aktiviteter som inte är kopplat till pengar eller produktion så att hjärnan får vila. Finns mycket att göra gratis bara man tar sig ut, natur, fotografera, museer och umgås med vänner/familj eller läsa bok, följa en serie. För mig har det iaf känts mer nattsvart när enda fokuset har varit pengar. Det stressar fortfarande mig hela tiden och jagar mig om nätterna men gör allt för att fylla tiden med annat.
 

Esmeralda

V.I.P
Poäng: 396
Blev medlem
7 Oktober 2019
Meddelanden
345
Mottagna reaktioner
236
Poäng
396
Jag skulle också vilja tipsa om aktiviteter som inte är kopplat till pengar eller produktion så att hjärnan får vila. Finns mycket att göra gratis bara man tar sig ut, natur, fotografera, museer och umgås med vänner/familj eller läsa bok, följa en serie. För mig har det iaf känts mer nattsvart när enda fokuset har varit pengar. Det stressar fortfarande mig hela tiden och jagar mig om nätterna men gör allt för att fylla tiden med annat.
Tack, försöker! ,<3 tyvärr är ju pengar så jäkla viktigt, hade varit skönt att ha ett jobb med vettig inkomst. Men jobb verkar inte växa på träd fastän man verkligen söker allt!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp