• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

På gränsen till hemlös

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Shopaholic169

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
317
Mottagna reaktioner
110
Poäng
307
Alla kan hamna snett, oavsett anledning. Vi släpper detaljerna. Men jag tror inte att du ska be att få låna av andra när det är så ostabilt som det är, det kan få väldigt tråkiga konsekvenser om man sen inte kan betala tillbaka, både för den som lånar och den som lånar ut, inte värt. Kolla med soc, kontakta hyresvärden, leta alla lösningar. Och håll hårt i jobbet oavsett hur jobbigt det är för det är din grund för att kunna vända detta på sikt. Du hade ett återfall i spel i oktober där det gick pengar som alltså borde ha gått till hyra du låg efter med, så kanske be om hjälp att sköta ekonomin? Vet inte om soc/kommunen kanske kan hjälpa till med en god man eller liknande om man inte har anhöriga.
Grejen är att jag har inget förtroende för soc. Sökte hjälp där för ett år sen och fick ingen hjälp. Sen fick jag ett nummer till en person som ALDRIG svarade. Som kunde hjälpa mig med skuldsanering. Ingen uppföljning ingenting. Och då berättade jag hela mitt liv för den här personen på socialtjänsten. Så därför är det mitt sista sista alternativ. För jag tror ändå inte dem kommer hjälpa mig där. Så ja, och jag fattar ju att man inte kommer låna ut den summan nu i december till en person man inte känner. Hade jag kunnat fråga någon familj, vän så hade jag gjort det. Men jag har ingen nu, jag har en kompis som själv är sjukskriven och knappt har inkomst. Så ja, jag vet inte. Jag känner mig så jävla ensam just nu och allt känns så extremt jobbigt.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Shopaholic169

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
317
Mottagna reaktioner
110
Poäng
307
Skaffa Onlyfans. Betalar sämre än det du blev erbjuden, men du slipper åtminstone röra vid svettiga kunder.
Ja men jag har inte förstått de där. Kan man vara anonym/under annat alias? För jag jobbar som sagt inom förskola. Och har även blivit "bästa barnskötare" i kommunen jag jobbat i. Flera gånger, så människor vet vem jag är.
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 895
Mottagna reaktioner
1 664
Poäng
1 117
Ska inte säga säkert. Någon får rätta mig om jag har fel. Men jag vill minnas att någon av mobiloperatörerna kan erbjuda mobil och abbonemang utan upplysning. Kan man ta ut en mobil och sälja den så får man lös stor del av dessa 15.000
Antingen är det Hallon eller Fello som jag vill minnas att någon lyckas teckna med en massa anmärkningar. Är dock inte 100% säker på om det var med eller utan mobil.
 

Shopaholic169

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
317
Mottagna reaktioner
110
Poäng
307
Ska inte säga säkert. Någon får rätta mig om jag har fel. Men jag vill minnas att någon av mobiloperatörerna kan erbjuda mobil och abbonemang utan upplysning. Kan man ta ut en mobil och sälja den så får man lös stor del av dessa 15.000
Antingen är det Hallon eller Fello som jag vill minnas att någon lyckas teckna med en massa anmärkningar. Är dock inte 100% säker på om det var med eller utan mobil.
Tack för info!! Ska kolla upp om de går.
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 895
Mottagna reaktioner
1 664
Poäng
1 117

Ljusare_Tider

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
22 Oktober 2018
Meddelanden
67
Mottagna reaktioner
20
Poäng
102
Beklagar din situation,verkligen!

Ett litet tips kan möjligtvis vara att kolla om du kan beställa någon telefon/smartwatch/airpods etc ifrån telia som du sedan säljer av för att få fram Cash.

Det räddade iaf mig förut när det krisade, fick 15 000 i kreditutrymme trots 8 anmärkningar.

Sen har dom ju 36 månaders Avbetalning så blir inte så farligt svettigt att komma ikapp.
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 853
Mottagna reaktioner
1 840
Poäng
1 277
Till alla som uppmuntrar till prostitution och Onlyfans, hade ni sagt detsamma om det gällde er mamma, syster eller dotter?
 

Shopaholic169

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
317
Mottagna reaktioner
110
Poäng
307
Beklagar din situation,verkligen!

Ett litet tips kan möjligtvis vara att kolla om du kan beställa någon telefon/smartwatch/airpods etc ifrån telia som du sedan säljer av för att få fram Cash.

Det räddade iaf mig förut när det krisade, fick 15 000 i kreditutrymme trots 8 anmärkningar.

Sen har dom ju 36 månaders Avbetalning så blir inte så farligt svettigt att komma ikapp.
Hej! Provade detta nu som du skrev och det funkade inte. Det stod att kreditprövningen kunde inte erbjuda mig delbetalning..
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 895
Mottagna reaktioner
1 664
Poäng
1 117

Blir omständigt och ett jäkla bärande fram och tillbaka, men i teorin borde man kunna göra en del pengar genom att hela tiden hämta gratis saker från blocket som folk vill bli av med. Sen sälja dom på blocket eller tradera.

Folk dumpar ut massvis med saker nu efter black friday, jul och mellandagsreor.

Se länk
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp