• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

påbörjat löneutmätning i år

Mats108

V.I.P
Poäng: 517
Blev medlem
11 Juli 2017
Meddelanden
361
Mottagna reaktioner
462
Poäng
517
Jag önskar dig fan all lycka till. Lider med dig. Hur uppstod skulden, spel som för mig?
Sverige är ändå ett land i förfall ni har inte funderat på att flytta utomlands?
Själv har jag slagits av den tanken...
Inga spel. För min del började det med en nerläggning av en arbetsplats och fick vara med om denna sits två gånger på 3 år och kom snabbt efter med betalningar som jag skulle hålla hemligt för min sambo och lösa snabbt trodde jag , de pågick under många år och fort gick det sen. Har skrivit i andra trådar lite lätt om det.

Jag har varit nere i botten men tack vare min sambo är jag vid liv, utan henne hade jag inte varit det idag det kan vem som helst räkna ut.

Så nu är det 110 fokus på henne och mitt barn som gäller, och nu ekonomi är mycket men just nu inte allt för jag vet exakt vad jag har varje månad och förhåller mig efter det.

Att slippa alla lögner, ångest, deprition med mera med löneutmätning för min del är väldigt skönt, och jag har släppt bomben på jobbet för vänner och släkt så alla vet om det, ser de som ett sätt för mig att rehblitera denna sits med.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
2 113
Poäng
1 367
Min bil är försäkrad coach ;). Det ger dock inte hyrbil när min bil kanske får gå till skroten pga ålder och för stora kostnader för ev reparationer tyvärr. Om det skiter sig så blir det billöst i några år.
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
2 113
Poäng
1 367
Inga spel. För min del började det med en nerläggning av en arbetsplats och fick vara med om denna sits två gånger på 3 år och kom snabbt efter med betalningar som jag skulle hålla hemligt för min sambo och lösa snabbt trodde jag , de pågick under många år och fort gick det sen. Har skrivit i andra trådar lite lätt om det.

Jag har varit nere i botten men tack vare min sambo är jag vid liv, utan henne hade jag inte varit det idag det kan vem som helst räkna ut.

Så nu är det 110 fokus på henne och mitt barn som gäller, och nu ekonomi är mycket men just nu inte allt för jag vet exakt vad jag har varje månad och förhåller mig efter det.

Att slippa alla lögner, ångest, deprition med mera med löneutmätning för min del är väldigt skönt, och jag har släppt bomben på jobbet för vänner och släkt så alla vet om det, ser de som ett sätt för mig att rehblitera denna sits med.
Berättade också för människor i min omgivning. Inte minst för att slippa ljuga om varför jag inte kan gå ut och käka lunch, inte följa med grabbarna (kompisar) på golfresan etc. Skäms inte ett dugg.
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 642
Mottagna reaktioner
1 676
Poäng
1 177
Vid löneutmätning får man se över sina utgifter in i minsta öre, vi har bytt till billiga telefonabonnemang, valt bort tv-kanaler och kör streamingtjänster, kollat över försäkringar, försöker storhandla och letar extrapriser. Man har liksom inte något över till utsvävningar även om man ibland skulle vilja. Har man som vi ett hus måste man tänka ännu ett steg ifall nåt går sönder.
Men jag har satt oss i denna skit så jag får snällt jobba på, det finns en ljusning :)
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
2 113
Poäng
1 367
Vid löneutmätning får man se över sina utgifter in i minsta öre, vi har bytt till billiga telefonabonnemang, valt bort tv-kanaler och kör streamingtjänster, kollat över försäkringar, försöker storhandla och letar extrapriser. Man har liksom inte något över till utsvävningar även om man ibland skulle vilja. Har man som vi ett hus måste man tänka ännu ett steg ifall nåt går sönder.
Men jag har satt oss i denna skit så jag får snällt jobba på, det finns en ljusning :)
Sparade 100kr/månad idag genom att byta bredband. Som du skriver, man får se över allt.
 

Hope777

V.I.P
Poäng: 557
Blev medlem
18 Januari 2018
Meddelanden
476
Mottagna reaktioner
574
Poäng
557
Min löneutmätning har inte börjat ännu....jag får ut ett snitt på 17000kr/mån o har en son som studerar hemmaboende hos mej och ingen sambo så det känns nästan som jag redan har löneutmätning....
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 131
Poäng
3 907
Vid löneutmätning får man se över sina utgifter in i minsta öre, vi har bytt till billiga telefonabonnemang, valt bort tv-kanaler och kör streamingtjänster, kollat över försäkringar, försöker storhandla och letar extrapriser. Man har liksom inte något över till utsvävningar även om man ibland skulle vilja. Har man som vi ett hus måste man tänka ännu ett steg ifall nåt går sönder.
Men jag har satt oss i denna skit så jag får snällt jobba på, det finns en ljusning :)

...men har inte Din man skuldsanering eller förväxlar jag Dig med någon annan?
Jag bara tänker att om så är fallet, så har ni väll bägge två försatt Er i denna situation... just sayin’ :)
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 642
Mottagna reaktioner
1 676
Poäng
1 177
Nja det är pga mig han har skuldsanering...
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
I en relation ställer man upp för varandra så jag tycker varesej jag du eller mats ska ha dåligt samvete över det faktumet.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 131
Poäng
3 907
Nja det är pga mig han har skuldsanering...

Åhhh... ber om ursäkt, men då har Du en fin ”gubbe” som ställt upp för Dig... Långt ifrån alla respektive gör det... Många väljer ”the easy way out”...

Sååå var rädda om ALLA fina respektive som står vid Er sida när livet hettar till <3
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp