• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

påminnelse delgivningskvitto

ljht

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
26 Januari 2015
Meddelanden
579
Mottagna reaktioner
205
Poäng
407
Fick en påminnelse på ett delgivningskvitto igår. Hur länge törs jag vänta innan jag skickar in det? Försöker desperat fixa fram pengar och vill köpa mig så mycket tid det går.

Men jag vill ju absolut inte att kfm kommer till min arbetsplats. Hur snabba är de på att besöka en i hemmet eller på arbetsplatsen? Förstår att det kan variera men vad har ni för erfarenheter?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 522
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
Det varierar. 1-3 veckor brukar det vara för mig. Jag har ett ärende där som jag just nu är inne på andra veckan med, utan att han besökt mig. Har precis fixat en deal med ett inkassobolag som skickade en hög summa til kfm (Dom var omöjliga länge), så jag är glad över det. Mig har dom aldrig besökt på arbetsplatsen. Jag skulle säga att du har råd att vänta in delgivningsmannen 2 ggr. Jag tror att även han/hon helst undviker att träffa dig utanför hemmet.

Det smartaste är att helt enkelt inte öppna dörren utan att kontrollera vem det är först. Lyckas du inte fixa fram pengarna efter andra besöket får du helt enkelt bestrida ärendet. Dom lämnar ju alltid en lapp i brevlådan för att meddela att dom varit där, så du kommer vara medveten om när det är dags.

Lycka till!
 

ljht

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
26 Januari 2015
Meddelanden
579
Mottagna reaktioner
205
Poäng
407
Det varierar. 1-3 veckor brukar det vara för mig. Jag har ett ärende där som jag just nu är inne på andra veckan med, utan att han besökt mig. Har precis fixat en deal med ett inkassobolag som skickade en hög summa til kfm (Dom var omöjliga länge), så jag är glad över det. Mig har dom aldrig besökt på arbetsplatsen. Jag skulle säga att du har råd att vänta in delgivningsmannen 2 ggr. Jag tror att även han/hon helst undviker att träffa dig utanför hemmet.

Det smartaste är att helt enkelt inte öppna dörren utan att kontrollera vem det är först. Lyckas du inte fixa fram pengarna efter andra besöket får du helt enkelt bestrida ärendet. Dom lämnar ju alltid en lapp i brevlådan för att meddela att dom varit där, så du kommer vara medveten om när det är dags.

Lycka till!


Tusen tack för ditt svar! Skönt att höra att de aldrig besökt dig på jobbet! Är ju livrädd för det!
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 434
Mottagna reaktioner
6 913
Poäng
4 477
JAg har som max väntat 1 vecka men när jag skrivit på påminnelsen så har jag skrivit ett datum som ligger 3 dagar fram i tiden så har jag vunnit lite extra tid!
Jag förstår din oro att de ska komma till ditt arbete, vad hemskt det vore men skönt för dig att veta att de inte gör det. Fast jag har varit rädd att de ringer på hemma hos oss och att min dotter rusar fram och öppnar dörren men det har aldrig hänt!
 

ljht

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
26 Januari 2015
Meddelanden
579
Mottagna reaktioner
205
Poäng
407
Ja, fy fan. Är ju orolig för att de ska komma både hem och till arbetet :( Man kan ju få ångest för mindre alltså! Vill verkligen skjuta på det så långt det bara går, så att jag får uttömma alla möjliga chanser till att lyckas få till pengar. Igår googlade jag tom på "sälj din njure", haha fy fan, vart har jag hamnat? Ska man skratta eller gråta?
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 434
Mottagna reaktioner
6 913
Poäng
4 477
Ja, fy fan. Är ju orolig för att de ska komma både hem och till arbetet :( Man kan ju få ångest för mindre alltså! Vill verkligen skjuta på det så långt det bara går, så att jag får uttömma alla möjliga chanser till att lyckas få till pengar. Igår googlade jag tom på "sälj din njure", haha fy fan, vart har jag hamnat? Ska man skratta eller gråta?
Känner igen "tillståndet"! En positiv sak är att du nu på riktigt är på krigsstigen, när adrenalinet pumpar kan man utföra underverk och hitta alla mirakel som hålls gömda! Du är stark!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp