Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Påminnelse Kronofogeden

Hej!

Jag har haft en betalningsplan med Lowel som jag inte kunnat hålla. Detta har lett till att skulden på ca 42.000 nu är hos KF. Jag har hunnit få en påminnelse på delgivning den 4 nov. som jag inte "kvitterat" än. Jag kommer dock få in pengar den 30 nov.

Min fråga är nu eftersom jag inte vill att KF kommer hem till mig innan jag kan betala, är om jag kan bekräfta delgivningen och typ direkt bestrida fakturan. Sedan den 30 nov så betalar jag ändå och på så sätt slippa utslag?

Kommer detta funka, eller drar jag igång något genom att bestrida som jag inte kan stoppa med tex tingsrätt eller liknande?

Hej!

Jag har haft en betalningsplan med Lowel som jag inte kunnat hålla. Detta har lett till att skulden på ca 42.000 nu är hos KF. Jag har hunnit få en påminnelse på delgivning den 4 nov. som jag inte "kvitterat" än. Jag kommer dock få in pengar den 30 nov.

Min fråga är nu eftersom jag inte vill att KF kommer hem till mig innan jag kan betala, är om jag kan bekräfta delgivningen och typ direkt bestrida fakturan. Sedan den 30 nov så betalar jag ändå och på så sätt slippa utslag?

Kommer detta funka, eller drar jag igång något genom att bestrida som jag inte kan stoppa med tex tingsrätt eller liknande?
Skulle jag vara dig skulle jag ringa dem och be om anstånd tills den 30e

Tror @Lasseman har bäst svar på din fråga.

Men anstånd får man väl inte från KFM? Är det en betalningsanmärkning du vill undvika eller att du får hembesök?

Hej!

Det förfarande kommer innebära att du slipper ett utslag ja.
Du risken är hyfsat stor att du kommer dyka upp i lexbase dock. Du får väga det mot risken att en delgivare kommer och ber dig skriva på.

Tror @Lasseman har bäst svar på din fråga.

Men anstånd får man väl inte från KFM? Är det en betalningsanmärkning du vill undvika eller att du får hembesök?
Alltså, anstånd kan man få från KFM jo, men inte när det gäller delgivning.
Anstånd kan dyka upp i löneutmätning, ärenden om försäljning av fastigheter eller bostadsrätter och i ärenden om avhysningar (vräkningar)

Alltså, anstånd kan man få från KFM jo, men inte när det gäller delgivning.
Anstånd kan dyka upp i löneutmätning, ärenden om försäljning av fastigheter eller bostadsrätter och i ärenden om avhysningar (vräkningar)
Tack, det var just delgivningen jag tänkte på nu :)

Hej!

Tack för alla svar. Det är alltså att jag vill undvika hembesök och även att få ett utslag.

Vet ni om KF skickar en andra påminnelse innan de kommer hem? Hur snabbt kommer de och gör hembesök?

Hej!

Tack för alla svar. Det är alltså att jag vill undvika hembesök och även att få ett utslag.

Vet ni om KF skickar en andra påminnelse innan de kommer hem? Hur snabbt kommer de och gör hembesök?

Många tycker inte det är så roligt att komma in i lexbase och riskerar att folk tror att man är dömd för brott, men är det ok så funkar det du säger.

Nej, inte per automatik
Det kan ske någon dag efter påminnelsen, det kan också ta flera veckor.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp