Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Påminnelseavgift Merax/Brixo

Fick avin för denna månaden och ser att de lagt på påminnelseavgift trots att det registrerats som betald på förfallodagen.Får de verkligen göra så?Det är heller inte första gången de gjort så.Har god lust att betala in veckan innan förfallodatum och ta bort autogirot.De har i alla fall ingen rätt att ta ut påminnelseavgift om det är betalt tidigare än förfallodatum.Ska bli skönt att slippa dom snart när man betalt klart.

Du verkade svara på din egen fråga, då är det väl löst då.

Brukar det inte stå "oss tillhanda xxxx-xx-xx" på räkningar? I så fall blir det ju för sent om det dras från konto på förfallodagen.

Brukar det inte stå "oss tillhanda xxxx-xx-xx" på räkningar? I så fall blir det ju för sent om det dras från konto på förfallodagen.
De drar på autogiro på förfallodagen som de lagt in vilket datum i förväg.Efter dragning så har de lagt på påminnelseavgift trots lyckad autogirodragning.Det är ju inte jag som gör fel eftersom jag ser till att det finns pengar på kontot när de ska dra.De aviserar ju vilket datum autogirot dras.Varför ska jag då betala 60 kr extra?Det är sjukt.Jag tänker ta bort autogirot och betala in en vecka tidigare.Kommer det då en påminnelseavgift så får jag gå vidare med det.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp