Jag har faktiskt också funderat på det. Men jag undrar samma sak som du, hoppas inte det blir så.En fundering då jag eventuellt måste prova att ansöka om samlingslån. Är chansen sämre nu?
Tror mer på att FI som nyligen varit på Resurs, Collector och Wasa om bristfällig kreditgivning har mer påverkan på resterande bankers kreditbedömningsprocess än Ukraina.
Saxat från DINågra uppgifter du kan dela med dig av?
Saxat från DI
"Finansinspektionen inledde den 29 januari 2020 en öppen undersökning avseende kreditprövningsprocesser för konsumentkrediter riktad mot Collector och ett antal andra aktörer på den svenska marknaden för konsumentkrediter. Undersökningen benämns som en temaundersökning. Finansinspektionen har som ett led i denna granskning skickat en avstämningsskrivelse varpå Collector har besvarat Finansinspektionens frågor.
Under gårdagen mottog Resurs Holdings helägda dotterbolag Resurs Bank en liknande skrivelse från FI. "
Ja precis, tror många av dessa aktörer där privatlån är deras kärnprodukt har tänjt på schablongränserna till max eller struntat i vissa parameterar för att nå utlåningsbudget.Sånt där är spännande att följa upp. Collector har väl flera skrivit här om, och att dom beviljat lån på ganska stora belopp där det kanske egentligen är tveksamt att det ska lånas ut något