• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Partner inkasso?!

3Grabbar

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
2 April 2018
Meddelanden
43
Mottagna reaktioner
9
Poäng
32
Som tur är har jag betalat alla skulder till daypay och spärrat mitt konto för flera år sedan, men skulle dom börja larva sig så här 7 år senare och skicka mig till kronofogden utan att försöka höra av sig på 6-7 år.

Jag brukar hålla lugnet men är det så här dom ska tjäna pengar på ränta. Hade kontaktat både ARN/Konsumentverket och letat upp VDn:s nummer för att ge en utskällning utan dess like. Detta måste vara det värsta betende som jag läst om av långivare på detta forum.
Möjligtvis Datainspektionen.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 667
Mottagna reaktioner
1 695
Poäng
1 177
Fick svar från Partner inkasso att min skuld var betald till Daypay. De bad så mycket om ursäkt.
 

elsavon

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
5 Augusti 2020
Meddelanden
1
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Asså 10 dagars betaltid och ränta från 2014, de vill ha 10 223 och skulden var från början på 3745 typ
Sjukt om de försöker driva in skulder så här särskilt om de är betalda redan via kfm!

jag hade en klumpsumma på 10:0000 betalade all skuld hade 0kr gick in för att kolla skuldsaldo och blev chockad över att det stod 10:000kr från partner inkasso då denna skulden är gammal så antog jag att den ingick i min klumpsumma mailade dom och fick som svar
”Vi fick utslaget i Januari 2020. Vid den tidpunkten hade du en del skulder hos KFM som gjorde att vi inte gick in med verkställighet. Vi var inte säkra på ifall vi skulle få betalt eller inte. När vi senare såg att din skuldbild förbättrats och saldot hos KFM låg på 0kr så gick vi in med en ansökan om verkställighet”
 

Emil2020

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
8 November 2021
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hejsan!
Jag fick faktura från Inkasso partner, idag var sista betalningen och den har gått till kronan, jag har gjort betalning med swish och det fick dom. Jag skickade bevis till kronan att betalningen är godkänd eller ja att företaget har fått pengarna nu. Vad kommer det hända nu? Kommer ätandet återkallas eller avslutats eller va händer nu?
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 366
Mottagna reaktioner
6 865
Poäng
4 477
Hejsan!
Jag fick faktura från Inkasso partner, idag var sista betalningen och den har gått till kronan, jag har gjort betalning med swish och det fick dom. Jag skickade bevis till kronan att betalningen är godkänd eller ja att företaget har fått pengarna nu. Vad kommer det hända nu? Kommer ätandet återkallas eller avslutats eller va händer nu?
Har du betalat så avslutas det men har du fått med dig avgiften till Kf när du betalade? Annars kommer du att behöva betala den också.
 

Emil2020

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
8 November 2021
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Ja det har jag också gjort idag och skickade bevis till dom.
 

Emil2020

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
8 November 2021
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Har du betalat så avslutas det men har du fått med dig avgiften till Kf när du betalade? Annars kommer du att behöva betala den också.
Ja det har jag också gjort. Jag pratade med en på kronan 15:50 så sa hon att jag skulle skicka bevis till dom och det har jag gjort i med det är sista dagen idag. Undrar vad som kommer ske imorgon.
 

Emil2020

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
8 November 2021
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Kommer ärendet stå som avslutat eller? För jag var inne på mina sidor och kollade om de har ändrat men nej det står samma.
 

EllenBellen

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
12 September 2021
Meddelanden
703
Mottagna reaktioner
299
Poäng
447
Vafan är detta.
Fick en räkning från Partner inkasso.
En skuld från 2016 tydligen. Som jag får nu????

2016-10-03 : 2500:-
Idag : 6500:-

Hur fan kan man vänta 4 år utan någon påminnelse mm?! Idioter
Inte kollat i deklarationen vilka räntor du betalat ?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp