• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Pepp- vägen mot skuldfrihet

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 836
Mottagna reaktioner
12 593
Poäng
9 787
Jag ringde KFM o bad de räkna ut det för mig (givet dagsaktuellt skuld o ränteläge)

Undrar hur dom räknade ut det, det måste gjorts manuellt på något vis, jag har inte lyckats få systemen att räkna ut annat än vad räntan är på den samlade skuldbördan.
Låter som någon har en excelsnurra man skulle vilja ha.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Undrar hur dom räknade ut det, det måste gjorts manuellt på något vis, jag har inte lyckats få systemen att räkna ut annat än vad räntan är på den samlade skuldbördan.
Låter som någon har en excelsnurra man skulle vilja ha.
Man kan se på mina sidor nu hur lång tid man har kvar :) den räknar ut räntan och mycket som betalas in per månad :)
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 836
Mottagna reaktioner
12 593
Poäng
9 787
Man kan se på mina sidor nu hur lång tid man har kvar :) den räknar ut räntan och mycket som betalas in per månad :)

Men hon hade ringt?
Tar den hänsyn till att det gradvis går mer på kapitalet osv, och att det löpande tillkommer grundavgifter?
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Men hon hade ringt?
Tar den hänsyn till att det gradvis går mer på kapitalet osv, och att det löpande tillkommer grundavgifter?
Som jag förstår det ska den ta hänsyn till räntor och avgifter ! För mig det stod att den tar hänsyn till det
 

EllenBellen

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
12 September 2021
Meddelanden
703
Mottagna reaktioner
299
Poäng
447
Undrar hur dom räknade ut det, det måste gjorts manuellt på något vis, jag har inte lyckats få systemen att räkna ut annat än vad räntan är på den samlade skuldbördan.
Låter som någon har en excelsnurra man skulle vilja ha.
Var inga problem att få beskedet fr den person jag pratade med. Alt att det var ett ”hitte-på-svar” men d vore väl synd att tro.
 

EllenBellen

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
12 September 2021
Meddelanden
703
Mottagna reaktioner
299
Poäng
447
Håll koll om du får något enskilt mål som börjar bli väldigt litet och betala in det isåfall, kan vara värt innan målet"fyller år" och du får en grundavgift om 600 kr att betala till.
Den idén nappade jag på- hade en ”liten” skuld 1800kr men hög ränta så den betalade jag innan jul (svårt men det fick gå). Obs nu ytterligare två avbockade månader sedan jag publicerade mitt inlägg - dec ✅ o snart Jan ✅= - 28 000kr.
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Den idén nappade jag på- hade en ”liten” skuld 1800kr men hög ränta så den betalade jag innan jul (svårt men det fick gå). Obs nu ytterligare två avbockade månader sedan jag publicerade mitt inlägg - dec ✅ o snart Jan ✅= - 28 000kr.
Snyggt!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp