Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Plexia helt ute o cyklar??

Som kryss skriver äckliga svin som utnyttjar folk för att tjäna extra pengar. Klart att dom drar tillbaka föreläggandet när man hör av sig till dom, men finns säkert en del som bara betalar in summan iallafall. Usch och fy för dessa.

det är så tråkigt när man har en överenskommelse att börja betala den sista varje månad med start från 30 juni.. Jag betalde in tills den sista men plexia hade skickat till kf den 23 juni??? Tänk om min bank skulle göra så?? Sen kan de inte säga att det är dom som gjort fel...

Ja det är verkligen beklagligt hur dessa företag beter sig emot sina låntagare.

ikväll fick ja en ny avbetalningsplan via mejl. Då hade de lagt på avgift för kf trots att vi hade en överenskommelse att jag skulle betala 1500 till sista juni, vilket ja gjort o dom skickade till kf den 23 juni??
Dom har ju gjort fel,, varför ska min bror behöva betala avgift till kf då?
Ska till Konsumentombudet i vår kommun imorgon o prata om detta,, ska ta med mejl och kvitton så ser dom hur dessa företag gör.
Sen kommer jag skicka vidare detta till anmälan med allt material och mejlkontakt

Bra agerat se, till att spara all skriftlig kontakt du har haft med dem och jag vet inte om det är tillåtet men har ni någon telefonkontakt så spela in det också som bevis. Du får be dem återta avgiften till kfm och om, du har ork så kan du ju läsa på här i forumet hur de har behandlat andra låntagare.

Senast ändrad:
Bra agerat se, till att spara all skriftlig kontakt du har haft med dem och jag vet inte om det är tillåtet men har ni någon telefonkontakt så spela in det också som bevis. Du får be dem återta avgiften till kfm och om, du har ork så kan du ju läsa på här i forumet hur de har behandlat andra låntagare.
Menar att om du ska gå vidare med detta så finns det flera inlägg här på forumet om hur ytterst usla Plexia är och du kan då visa att detta inte är något enskilt beteende av Plexia.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp