Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

PRA Group Sverige AB - tar upplysning

Jag har skusan ... och jag kan ju inte låta bli att notera att PRA Group systematiskt varje år efter uppdatering av skatteuppgifter.
Som t.ex. nu - den 12 april tog man en upplysning på mig genom Bisnode.

Förvisso spelar det ingen roll för mig utifrån att de kan inte anmärka på något (höjd inkomst satt i relation till att inte har gjort omprövning) - men jag finner det ändå relativt obehagligt att de kan ha det i system. De är ju också de enda som gör så.

Och då är min fundering - anses det vara en "legitim orsak" för PRA att systematisk ta upplysning på en om man har en skusan där de ingår? Eller går de över gränsen för vad som anses som legitimt?

Jag har skusan ... och jag kan ju inte låta bli att notera att PRA Group systematiskt varje år efter uppdatering av skatteuppgifter.

Förvisso spelar det ingen roll för mig utifrån att de kan inte anmärka på något (höjd inkomst satt i relation till att inte har gjort omprövning) - men jag finner det ändå relativt obehagligt att de kan ha det i system. De är ju också de enda som gör så.

Och då är min fundering - anses det vara en "legitim orsak" för PRA att systematisk ta upplysning på en om man har en skusan där de ingår? Eller går de över gränsen för vad som anses som legitimt?
PRA-group var de enda som motsatte sig min skuldsanering. Jag har inte märkt att de tar upplysningar dock.
Jag tror inte att de går över gränsen utan dom vill nog bevaka sitt ärende.

Det är legitimt att de vill kontrollera och bevaka under skuldsaneringstiden. Både de och andra har ”koll” på mig också. Ofta sker det genom att de ”prenumererar” och får automatiska aviseringar från kreditupplysningsföretag vid förändringar hos den de bevakar.

Samma här. Varje år vid denna tiden har detta bolag tagit en upplysning på mig…
Jag har oxå en viss förståelse för att dom gör det då de e ända sättet för dom att kunna få vetskap om hur ens ekonomi ser ut…
Men visst känns det lite kränkande…så känner iallafall jag !

Ja det är legitimt, dom har ju ett fordringsförhållande till dig.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp