• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Prata om lån hemma

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Är det fler som har sambo hemma som fått nog höra av lån? Jag prata om det hela tiden innan blev över exalterad osv när nptt gick bra. Eller tvärtom åt andra hållet att man blir down och det går ut över hela familjen? Nästan så det tar över allt liksom. Jag tror jag är lite extrem också pga min adhd och att jag ej tänker på det. Iallfall har slutat med det nu berättar ej om mina
Lån betalningar eller något istället. För tror hon tycker de är
Jobbigt med allt som hänt som bara kom som en blixt från klar himmel.

Måste iallafall säga att jag är så tacksam jag hitta till detta forum.
Där alla är så trevliga där man kan öppna upp sig, prata med likasinnade, ingen
Dömmer och alla hjälper. För svårt prata med någon som inte varit i samma sits. Med mitt andra (nyktra drogberoende) är jag öppen med för alla och håller möten och är utbildad osv. Men med detta känns det liksom svårare att va öppen nmed när det kommer till spel och pengar. För det är liksom så
Lång process efter allt kommit fram.... va bara tvungen skriva av mig.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Nitro

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
27 Februari 2020
Meddelanden
235
Mottagna reaktioner
105
Poäng
297
Är det fler som har sambo hemma som fått nog höra av lån? Jag prata om det hela tiden innan blev över exalterad osv när nptt gick bra. Eller tvärtom åt andra hållet att man blir down och det går ut över hela familjen? Nästan så det tar över allt liksom. Jag tror jag är lite extrem också pga min adhd och att jag ej tänker på det. Iallfall har slutat med det nu berättar ej om mina
Lån betalningar eller något istället. För tror hon tycker de är
Jobbigt med allt som hänt som bara kom som en blixt från klar himmel.

Måste iallafall säga att jag är så tacksam jag hitta till detta forum.
Där alla är så trevliga där man kan öppna upp sig, prata med likasinnade, ingen
Dömmer och alla hjälper. För svårt prata med någon som inte varit i samma sits. Med mitt andra (nyktra drogberoende) är jag öppen med för alla och håller möten och är utbildad osv. Men med detta känns det liksom svårare att va öppen nmed när det kommer till spel och pengar. För det är liksom så
Lång process efter allt kommit fram.... va bara tvungen skriva av mig.
Japp har exakt samma situation.
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Japp har exakt samma situation.
Jobbigt äre. Men lyckats försöka släppa det nu. När både familjen och min mamma pappa sagt åt mig. Men tog ett tag. Det går liksom inte göra nått snabbt det är vad det är... man måste försöka leva också annars förlorar man familjen med ist. Får väl va glad att dom ens stanna efter en sån sak.
 

Nitro

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
27 Februari 2020
Meddelanden
235
Mottagna reaktioner
105
Poäng
297
Jobbigt äre. Men lyckats försöka släppa det nu. När både familjen och min mamma pappa sagt åt mig. Men tog ett tag. Det går liksom inte göra nått snabbt det är vad det är... man måste försöka leva också annars förlorar man familjen med ist. Får väl va glad att dom ens stanna efter en sån sak.
Så är det ju. Men varje 25e kommer ångesten när man ser vart alla pengarna går och försöka hålla gnistan uppe trots man vet hur sviken den andra känner sig. Jävlogt svårt att vara öppen och prata om det med när det är så jobbigt. Men men man måste se framåt det går liksom inte ändra på det eller få något ogjort hur mycket man än vill det.
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Så är det ju. Men varje 25e kommer ångesten när man ser vart alla pengarna går och försöka hålla gnistan uppe trots man vet hur sviken den andra känner sig. Jävlogt svårt att vara öppen och prata om det med när det är så jobbigt. Men men man måste se framåt det går liksom inte ändra på det eller få något ogjort hur mycket man än vill det.
Så är det. Finns på pm om det är nått min vän! Du är inte ensam. Önskar dig en fin dag peace❤️
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 074
Mottagna reaktioner
6 658
Poäng
4 477
Är det fler som har sambo hemma som fått nog höra av lån? Jag prata om det hela tiden innan blev över exalterad osv när nptt gick bra. Eller tvärtom åt andra hållet att man blir down och det går ut över hela familjen? Nästan så det tar över allt liksom. Jag tror jag är lite extrem också pga min adhd och att jag ej tänker på det. Iallfall har slutat med det nu berättar ej om mina
Lån betalningar eller något istället. För tror hon tycker de är
Jobbigt med allt som hänt som bara kom som en blixt från klar himmel.

Måste iallafall säga att jag är så tacksam jag hitta till detta forum.
Där alla är så trevliga där man kan öppna upp sig, prata med likasinnade, ingen
Dömmer och alla hjälper. För svårt prata med någon som inte varit i samma sits. Med mitt andra (nyktra drogberoende) är jag öppen med för alla och håller möten och är utbildad osv. Men med detta känns det liksom svårare att va öppen nmed när det kommer till spel och pengar. För det är liksom så
Lång process efter allt kommit fram.... va bara tvungen skriva av mig.
Jag kan inte ens nämna ordet lån hemma, det blir dålig stämning direkt så jag känner samma som du, tacksam för detta forumet.
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Jag kan inte ens nämna ordet lån hemma, det blir dålig stämning direkt så jag känner samma som du, tacksam för detta forumet.
Finns ett pm bort om det är
Något. Du har hjälpt mig mycket här❤️
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Måste dock säga jag har slutat med det inser att det förstör mer än vad det gör. Det kommer ta lång tid bli av med allt och det är vad det är liksom. Man blir ju typ manisk också när man ska hålla på räkna och konstant prata om det samt hitta "lösningar". Dock berättar jag för min sambo endast nu när nått "positivt" händer. Typ uc eller blir av med ett helt lån eller så.

det som tynger mig mest är att min mamma pappa hjälpt till med typ 160-170k och även hjälper till varje månad.

men även dom sa åt mig på skarpen att jag skulle sluta prata om det dom sa du berlar så mycket och vi resten. Det är vad det är att gå
Prata om det hela tiden funkar inte.

Sen dess har jag slutat tänka lika mycket på det och försökt leva istället❤️
 

Inflames

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 December 2020
Meddelanden
887
Mottagna reaktioner
366
Poäng
497
Måste dock säga jag har slutat med det inser att det förstör mer än vad det gör. Det kommer ta lång tid bli av med allt och det är vad det är liksom. Man blir ju typ manisk också när man ska hålla på räkna och konstant prata om det samt hitta "lösningar". Dock berättar jag för min sambo endast nu när nått "positivt" händer. Typ uc eller blir av med ett helt lån eller så.

det som tynger mig mest är att min mamma pappa hjälpt till med typ 160-170k och även hjälper till varje månad.

men även dom sa åt mig på skarpen att jag skulle sluta prata om det dom sa du berlar så mycket och vi resten. Det är vad det är att gå
Prata om det hela tiden funkar inte.

Sen dess har jag slutat tänka lika mycket på det och försökt leva istället❤️
Det är ju en metod att skita i att prata om problemet.
Problemet då är att det växer i en som en atombomb.

jag pratar/skojar/driver
/gråter/ med min fru över den skada jag gjort. Får mig att nästa dag driva mig framåt . Tråkiga är att ja fortfarande måste dra in deg genom spel.

När min farsa dog i cancer skojade vi även om döden och vilken snabb metod det var att gå från 90kg till 25kg
och hur jävla konstigt allt kommer bli.

Allt är inte misär bara för att man sitter i skiten utan det går att lära sig leva med det och bli lycklig utanför kroppen med.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp