Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Preskription av räkningar

Hej! Jag undrar om vilka preskriptionstider gäller för följande räkningar.:

Ansökningsavgift för mikrolån (cashking.nu)
Köp på faktura (Klarna Faktura, The Cloakroom, Zalando SE, Hemmashoppen)
Köp på Klarna Konto
Leverans av Dammsugarpåsar
E-handel mot PayExFaktura order
DiBS Payment Services AB
Tele2 Sverige AB (Router / bredbandsabonnemang)
Utförd Försäljning på Tradera.com
Leverans av Dagliga Varor / Coop
Mobil telefoni COMVIQ Faktura
Träningsavgift (uttnytjade en gratis pass)
Köpt Fordran Ferratum Snabblån ?

Min folkboföringsadress har blivit ändrat nyligen och jag får massa av påminnelsebrev från Lowell samt Svea med nya uppgifter om kvarstående skulder dessa räkningar.
Alla inkasso ärende registrerades i tidsperiod mellan år 2014 och 2017. Jag vill gärna veta om vissa ev de kan vara preskriberade.

Men du menar alltså att ingen av dessa skulder har du fått info om till din gamla folkbokföringssdress? Det är isåfall väldigt märkligt eftersom man ser typ klarna, Telia, comviq mm bland listan.

Min bestämda uppfattning är att pengarna ska in på ett eller annat sätt. Såvida man inte får skuldsanering ska det ohyggligt mycket till att få preskibition.

Min bestämda uppfattning är att pengarna ska in på ett eller annat sätt. Såvida man inte får skuldsanering ska det ohyggligt mycket till att få preskibition.
Tack för ett svar. Det låter logisk och samtidigt kanske en bra ide att kolla ändå.

Men du menar alltså att ingen av dessa skulder har du fått info om till din gamla folkbokföringssdress? Det är isåfall väldigt märkligt eftersom man ser typ klarna, Telia, comviq mm bland listan.
Påminnelsebrev för de flesta räkningar skickades i år 2017 senast. Jag tänkte att kolla om jag förstår preskription korrekt och om vilka av ovannämde skulder kan preskriberas.

Är det en bra ide att kontakta fordringsägare (t.ex. online butik) och försöka komma överrens om en direkt återbetalning av räkningar? Kan i vissa fall inkasso ärende återkallas av den som söker en betalning av mig?

Det är inget som preskriberas genom en skuldsanering?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp