• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Privatlån på 30k

D

Daniel44

Gäst
Poäng: 0
Jag funderar på att ansöka om ett privatlån hos någon låneförmedlare med 30 tusen och har sedan tidigare ca 600k i blancolån och 5 uc ff och därtill 2 % i UC score. Vad har jag då för möjligheter för att bli beviljad ett lån på 30 tusen hos någon aktör?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 199
Mottagna reaktioner
12 760
Poäng
9 787
Vad har du för inkomst?
Skulle kunna tänka mig att så pass litet som 30k är inte många aktörer sugen på
 
D

Daniel44

Gäst
Poäng: 0
400k deklarerad årsinkomst. Inga anmärkningar eller skulder hos kfm.
Jag tar gärna mer i lån men jag tänker att 30k är rimligt att få som erbjudande?
 

Gaston

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
490
Poäng
537
Vad har du för inkomst?
Skulle kunna tänka mig att så pass litet som 30k är inte många aktörer sugen på

Det där gör mig lite nyfiken (ursäkta om jag kapar tråden lite Daniel, men det är förhoppningsvis av intresse för dig också). Är det bäst (=störst sannolikhet att få bra erbjudanden) att:

1. Söka 50 K för att lösa smålån
Och
2. Söka 200 K och dels lösa samma smålån som ovan men också ett blancolån på 140-150 K man egentligen är ganska nöjd med på runt 5 %?
 
D

Daniel44

Gäst
Poäng: 0
Tack för ditt tips ovanstående.
Går det att ansöka om 50 K för att sedan ändra beloppet till 200 K? Ska det vara samlingslån eller privatlån?

Jag ansökte om ett samlingslån för 4 månader sedan men fick inga erbjudanden men det var kanske en månad efter 2 beviljande lån på totalt 600 K.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp