• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
2. Ferratum - Lån utan UC
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Brixo - Lån utan UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Credifi - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Vivus - Lån utan UC

Privatlån vad göra?

Orolig

Aktiv medlem
Poäng: 31
Blev medlem
1 Juli 2023
Meddelanden
47
Mottagna reaktioner
7
Poäng
31
Jag trodde jag kände personen. Vi gick tillsammans på universitetet och han var så snäll och såg som bra person.
Inte ens i min vildaste fantasi trodde jag inte att han har kontakt med såna typer av personer.
Jag har lärt mig en stor läxa att aldrig mer låna pengar av någon.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 342
Mottagna reaktioner
12 810
Poäng
9 787
Att hota, sälja skulden och kräva dubbelt betalt.
Hota får man inte såklart.
Sälja skuld är helt okej, det görs löpande mellan inkassobolag. Man väljer att få lös pengar direkt pga orkar inte vänta på gäldenär som intr betalar, mot att man troligen inte får fullbetalt.
Dubbelt betalt beror på vad ni avtalat.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 342
Mottagna reaktioner
12 810
Poäng
9 787
1. Polisanmäl inte.
2. Admin borde "klistra" denna tråd så att folk förstår att man ALDRIG ska låna pengar privat utav folk man inte känner riktigt bra så som kollegor eller släkt och familj.

Vad ni än gör - låna aldrig utav privata lånehajar.
Klistra kommer inte göra någon skillnad. Dels är det ganska få här som haft frågeställningen,dels kommer dom med frågan knappast läsa tråden. Det går ju se på frågor kring skuldsanering. Spelar ingen roll att det skapats 5 nya trådar med typ samma frågor samma vecka, det skapas ändå en ny med nästa persons fråga.
 

Orolig

Aktiv medlem
Poäng: 31
Blev medlem
1 Juli 2023
Meddelanden
47
Mottagna reaktioner
7
Poäng
31
Hota får man inte såklart.
Sälja skuld är helt okej, det görs löpande mellan inkassobolag. Man väljer att få lös pengar direkt pga orkar inte vänta på gäldenär som intr betalar, mot att man troligen inte får fullbetalt.
Dubbelt betalt beror på vad ni avtalat.
Men jag menar nu inte om någon bank kan sälja skulden. Här handlar det om att en privat person säljer skuld till en kriminell. Det finns igen avtal mellan oss.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 342
Mottagna reaktioner
12 810
Poäng
9 787
Men jag menar nu inte om någon bank kan sälja skulden. Här handlar det om att en privat person säljer skuld till en kriminell. Det finns igen avtal mellan oss.
Ok, men det är inga konstigheter, man får sälja sina tillgångar även som privatperson, och en fordran är ju en tillgång
 

Tomtom72

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
23 April 2023
Meddelanden
418
Mottagna reaktioner
222
Poäng
407
Du som spelmissbrukare trodde kompisen var snäll och att du kunde ha skulden hos honom för evigt. Om detta får dig att sluta spela så är det väl ganska bra.
 

Småland

Kunnig medlem
Poäng: 237
Blev medlem
10 Mars 2020
Meddelanden
139
Mottagna reaktioner
87
Poäng
237
Jag tror inte de kommer ha ihjäl dig i alla fall, för då får de aldrig tillbaka sina pengar. Det sorgliga är att när väl skulden är betald kommer de vilja ha mer pengar av dig. Svårt att bli av med sådant patrask. I och med ditt spelmissbruk kommer inte skulden bli betald. I slutet av dagen har du mest ångest över att du inte kan spela. Lycka till!
 

Orolig

Aktiv medlem
Poäng: 31
Blev medlem
1 Juli 2023
Meddelanden
47
Mottagna reaktioner
7
Poäng
31
Jag tror inte de kommer ha ihjäl dig i alla fall, för då får de aldrig tillbaka sina pengar. Det sorgliga är att när väl skulden är betald kommer de vilja ha mer pengar av dig. Svårt att bli av med sådant patrask. I och med ditt spelmissbruk kommer inte skulden bli betald. I slutet av dagen har du mest ångest över att du inte kan spela. Lycka till!
Jag kommer aldrig spela mer. Jag kommer betala av skulden, hoppas verkligen de inte vill ha mer för jag kommer inte ha att betala då.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp