Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Qliro - syns hos UC?

Är dock inte helt säker på detta men har grottat runt lite och som JAG förstår det så är det som följande;

"Qliro Faktura/delbetalning" - Syns ej på UC
"Qliro Konto" - Syns på UC då det är en kontokredit

Om man väljer delbetalning vid köp och under delbetalningstiden byter till Qliro Konto ("Betala som lägst" vs "Betala enligt villkor") så kommer den då alltså poppa fram hos UC.
Det bör stämma för mitt syntes hos UC sist jag kollade.

Undrar om det försvinner nu. Jag har mailat qliro för att se vad som gäller, om det blir misskött kredit.

Så vi får väl se antar jag.

Ni som fått skickat till Lowell har ni fått missbrukad kredit? Nån seriös som kan bekräfta?

Vad jag förstått så bra det det, ja.

Bara Kreditgivare som tar UC vid ansökan som rapporterar in missbruksregister. På mig tog dom creditsafe och jag har inte ens fått ett uppsägningsbrev. Missade tredje inbetalningen nu 31 oktober men betalde ikapp i fredags. Bör vara lugnt?

Haft qliro konto i 4 månader.
Gjorde en ansökan förra veckan då en uc togs hos balanzia.

Och qliro finns inte med på min uc. Dem tog creditsafe på mig om det spelar någon roll.

Bara Kreditgivare som tar UC vid ansökan som rapporterar in missbruksregister. På mig tog dom creditsafe och jag har inte ens fått ett uppsägningsbrev. Missade tredje inbetalningen nu 31 oktober men betalde ikapp i fredags. Bör vara lugnt?

Samma här. Mitt gick till Lowell (betalade hela skulden direkt), och uppsägningsbrev eller missbrukad kredit är det inte tal om. Det vore intressant att höra från er som har haft Qliro på UC och sedan avslutat: hur förändrades er risk/score? Mitt ska försvinna i mitten av maj.

Någon här som fått missbrukad kredit från Qliro?

fått ett brev om uppsägning och missbrukad kredit förra veckan men jag betalade in det som tur var.

Jag har 2 uppsägningar där ifrån. Inget syntes på uc. Fick inte heller missbrukad kredit

Om jag har delbetalat ett köp där skulden är några tusen, och detta syns på UC, är det som en kredit eller privatlån eller vad? Hur mycket belastar ett sådant på låt säga 2000kr, på mitt UC-betyg?

Om jag har delbetalat ett köp där skulden är några tusen, och detta syns på UC, är det som en kredit eller privatlån eller vad? Hur mycket belastar ett sådant på låt säga 2000kr, på mitt UC-betyg?

ska nämligen söka samlingslån i maj, och har betalat av så mycket jag kan på andra krediter men står och överväger om jag kan/ska prioritera 2000kr på Qliro, eller 2000kr på något annat likson. Tacksam för hjälp!

@Tramsfrans
Jag ska också satsa på samlingslån i maj. Mitt Qliro på 4k försvinner dessutom i mitten av maj, och då kommer jag se hur mycket det påverkar just mitt betyg. Det borde inte väga särskilt tungt. Jag känner inte till dina förutsättningar i övrigt. Det vore intressant att höra hur mycket det har påverkat andras betyg.

Hur fungerar detta nuförtiden?
Tar dom UC eller Creditsafe för delbetalning?

Hur fungerar detta nuförtiden?
Tar dom UC eller Creditsafe för delbetalning?
Jag beställde från dem för ett par dagar sedan och valde faktura det togs en Creditsafe, däremot så syns skulden på Uc om du väljer att delbetala.

Ja , syns på uc , ibland tar dem full uc ,CDON , tog på mig full uc .
Kundtjänst svar : Du har ansökt om en kredit hos oss, och för att vi skall kunna godkänna den behöver vi ibland enligt finansinspektionens regulationer ta en kreditupplysning hos UC. Det är denna som kallas KALP :)
Ps: köpt mobil via Cdon

Ja , syns på uc , ibland tar dem full uc ,CDON , tog på mig full uc .
Kundtjänst svar : Du har ansökt om en kredit hos oss, och för att vi skall kunna godkänna den behöver vi ibland enligt finansinspektionens regulationer ta en kreditupplysning hos UC. Det är denna som kallas KALP :)
Ps: köpt mobil via Cdon
Min syns också hos UC. Handlar ofta hos CDON och de har aldrig tagit full UC.

Ibland kan de tar också , vid stor köp , riskeras tar det full uc som sagt kundtjänst!
det är inte garanti att de inte tar !
Jag har handlat hos CDON i 8 år och aldrig fått full UC. Har köpt mobiler/TV/smartklockor osv. Men jag har alltid valt delbetalning. De kanske tar UC om man handlar på faktura?

Jag har handlat hos CDON i 8 år och aldrig fått full UC. Har köpt mobiler/TV/smartklockor osv. Men jag har alltid valt delbetalning. De kanske tar UC om man handlar på faktura?
Om Qliro tror om att du har ej kvar leva på det kallas för KALP , de tar uc istället för creditsafe och det står i deras villkor som kundtjänsten sagt oavsett faktura eller delbetalning, du kan omvandla din faktura till delbetalning det gör ingen skillnad , de tog en full uc på mig vid mobil köp ! Det är Ingen garanti, systemet som avgör i så fall kan ta creditsafe och uc med !

Ja
Om Qliro tror om att du har ej kvar leva på det kallas för KALP , de tar uc istället för creditsafe och det står i deras villkor som kundtjänsten sagt oavsett faktura eller delbetalning, du kan omvandla din faktura till delbetalning det gör ingen skillnad , de tog en full uc på mig vid mobil köp ! Det är Ingen garanti, systemet som avgör i så fall kan ta creditsafe och uc med !
Jag förstår vad du menar. Men det jag säger bara är att de aldrig har tagit UC upplysning. Har handlat med inkomst 130k och mindre. Så jag uppnår inte kvar att leva kalkylen.

Jag handlade för 420kr hos Lyko och det togs en FullUC. För faktura. Detta hände 11/4-22.
Hade tidigare under året 2022 handlat för omkring 4000kr hos Lyko som blev betald, alltså reglerad.
Testade att köpa en Mobil på Inet under Mars och pratade då med Qliro som då sa till mig att det aldrig tas en FullUC för faktura eller delbetalning utan endast MikroUC. Nu i april med Lyko så skrev jag igen, fick då svaret att ibland tas det Creditsafe, UC, Mikro eller Full. Inget det vet om, beror på vem som svarar snabbast. Skrev igen ett par dagar senare och sitter nu och väntar på svar från deras kreditavdelning, samt nytt svar av deras kundtjänst där han skriver att det inte tas en FullUC i 99% av fallen om det inte gäller ett undantag.
Högst oklart.
Någon som har lyckats få bort en i mina ögon felaktig upplysning kopplad till deras information?

Någon som vet vilken upplysning Qliro tar , tog creditsafe på mig sist men vill minnas att jag läste i någon tråd att dom kan ta en annan upplysning med ?

Någon som vet vilken upplysning Qliro tar , tog creditsafe på mig sist men vill minnas att jag läste i någon tråd att dom kan ta en annan upplysning med ?
Jag har under några handlat med Qliro hos CDON. Alltid tagit Creditsafe, Hade först 10k kreditutrymme, sen höjde till 20k och till slut 30k. Det är nu om totalsumman överstiger 30k som jag får upp att jag ska fylla lite mer uppgifter och att de kommer ta UC. Så för att sammanfatta så har de aldrig tagit UC för mig och när de vill ta det så får jag upp där det står att de kommer ta.

Handlat på faktura 14 dagars för 28.000 och då tog dom creditsafe , handlade för ytterligare 11.000 till och de gick , fick dock ingen upplysning på dom 11.000 kanske för jag fick något slags faktura gräns ? Är väldigt nära kronofogden så försöker rädda mig på olika vis , men nu när jag försökte igen så gick det inte , stod välj ett annat betalnings alternativ .

Creditsafe togs på mig förra veckan när jag handlade med Qliro, dock ingen jättesumma jag handlade för, under 2000:-.

fick upplysningskopia idag när jag testade igår via Qliro, denna gången Uc, förmodligen micro, så dom verkar använda sig av olika, aldrig varit med om det för dock.

Är det bara CdOn som Qliro kör med?

Jag har under några handlat med Qliro hos CDON. Alltid tagit Creditsafe, Hade först 10k kreditutrymme, sen höjde till 20k och till slut 30k. Det är nu om totalsumman överstiger 30k som jag får upp att jag ska fylla lite mer uppgifter och att de kommer ta UC. Så för att sammanfatta så har de aldrig tagit UC för mig och när de vill ta det så får jag upp där det står att de kommer ta.
Var kan man se hur mycket kredit man har?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp