Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Räntekostnader, vart kommer skulden ifrån?

Hej
Jag försöker hjälpa en vän med sina skulder som ligger hos diverse inkasso bolag.
Nu skapar vi en lista på alla skulder och hos vilka inkasso bolag skulderna ligger.
Vissa skulder ligger hos KFM och vissa inte, är det någon skillnad på hur de skulderna utvecklas?
Men jag har även svårt att hitta svar på.
Hur mycket ökar skulden, alltså hur mycket ränta tar de?
Vart kommer skulden ifrån, viket bolag är det som är borgenär?

Min plan är att bli börja bli av med de skulder som är dyrast.

Tacksam för hjälp, allt är så nytt för mig i den här världen.

Hej
Jag försöker hjälpa en vän med sina skulder som ligger hos diverse inkasso bolag.
Nu skapar vi en lista på alla skulder och hos vilka inkasso bolag skulderna ligger.
Vissa skulder ligger hos KFM och vissa inte, är det någon skillnad på hur de skulderna utvecklas?
Men jag har även svårt att hitta svar på.
Hur mycket ökar skulden, alltså hur mycket ränta tar de?
Vart kommer skulden ifrån, viket bolag är det som är borgenär?

Min plan är att bli börja bli av med de skulder som är dyrast.

Tacksam för hjälp, allt är så nytt för mig i den här världen.

Kan vara smart att börja med skulderna som är minst för att minska antalet lån då det automatiskt ger mer pengar att betala på nästa lån istället. Kolla upp snöbollsmetoden angående lån.

Tack
Snöbolsmetoden, förstår nog vad det betyder, men hur räknar man på detta?
Jag tänkte att de krediter med högst ränta ska bort först, men det kanske är så att små lån kostar mycket för att det inte bara är räntan som kostar?

Tack
Snöbolsmetoden, förstår nog vad det betyder, men hur räknar man på detta?
Jag tänkte att de krediter med högst ränta ska bort först, men det kanske är så att små lån kostar mycket för att det inte bara är räntan som kostar?

Nej självklart kostar de lånen med högst ränta mest. Men om man har flera små lån med låg ränta och tar bort dom först så kan man ju lägga hela det beloppet på nästa lån och på så sätt bli av med det snabbare. Sen fortsätter man på det sättet för att komma ner till så få lån som möjligt, sen när du kanske bara har några färre större lån kvar så kan du ju fokusera på det med högst ränta.

Allt beror ju på hur många lån man har och summorna på dessa. Det bästa vore ju att nolla saldot hos kronofogden så fort som möjligt. Men som sagt summorna har ju betydelse för vad man kan bli av med snabbast.

Det är mer en psykologisk effekt att göra sig av med dom små lånen först. Men ju mindre lån man har frigör ju mer pengar per månad att lägga in på ett annat med kanske högre ränta.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp