Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Ränteuppgifter via post?

vivus vägrar att tala om kontrolluppgifterna när man har kontakt med dom.

svaret från dom

dessa uppgifter har sickats till skatteverket när du får din deklaration så kommer att beloppet stå med där. annars så kan du alltid logga in på din profil och själv gå igenom dina lån och då räkna ut räntan..

Vad är det för muppställe? Svårt att svara på en enkel fråga

Jag saknar flera uppgifter. Visst att en stor del av mina krediter är förfallna och ligger på inkasson eller kronofogden. Men jag VET att jag ska få från cash2you och onea till exempel. Förmodligen ett par till.

Jävligt dåligt skött.

Menar ni alltså att vissa kanske inte redovisar räntan till Skatteverket?

Ne men endel skickar inte ut kontrolluppgifter till oss

Hej nu börjar det väl bli dags igen för ränteuppgifter från alla våra hemska partners in crime. Någon som har lust att delge vilka som Skickar via vanlig post. Det är ju scenariot de flesta av oss vill undvika.
Själv har jag idag fått på internet kontrolluppgift på kredit handelsbanken. Så då tänkte jag att nu drar det igång.

Hej nu börjar det väl bli dags igen för ränteuppgifter från alla våra hemska partners in crime. Någon som har lust att delge vilka som Skickar via vanlig post. Det är ju scenariot de flesta av oss vill undvika.
Själv har jag idag fått på internet kontrolluppgift på kredit handelsbanken. Så då tänkte jag att nu drar det igång.

Har fått från SEB via traditionell post.

Hej,

Vi kommer lämna informationen via "mitt konto" när man är inloggad, per den 31 mars. Ingen post kommer skickas hem till låntagare.

Vänligen
Savelend

Easycards kreditkort anger ens årliga ränteuppgifter på fakturan som ska betalas den här månaden.

Tycker det har drällt in sista veckan. Fick 2 st igår per post. Idag fick jag i mailen.

Cash2you har skickat mail om att man nu kan få sina ränteuppgifter för 2015 inför deklarationen genom att logga in på deras sida.

Entercard har skickat ut ränteuppgifter via post som jag fick i torsdags tror jag det var.

Fick meddelande om ränteutgifter från Supreme Card, alltså Resurs Bank, igår med posten.

Senast ändrad:
Har någon som har BankNorwegian fått sitt besked från dem har mejlat dem men får inget svar. De har för 2013 och 2014 på "Min sida" men inte för 2015

Har någon som har BankNorwegian fått sitt besked från dem har mejlat dem men får inget svar. De har för 2013 och 2014 på "Min sida" men inte för 2015

Det kommer nog. En hel del brukar ta långt in i februari på sig. Förra året var det ett par-tre stycken som lämnade in dagen innan och första dagen när man kunde börja se sin inkomstdeklaration i början av mars. Så kan ta hela februari också enligt min erfarenhet.

Är det någon som har koll på om Creditstar skickar kontrolluppgifter till Skatteverket? När jag mejlade med dem för att fråga så fick jag till svar "Vi sänder uppgifter till Finansinspektionen och detta görs kvartal- och årsvis". De verkade inte ens veta vad kontrolluppgifter är, för senare i mejlen så sa dem att det är jag själv som ska skicka in detta till Skatteverket och Finansinspektionen.

Ferratum - Skickar de kontrolluppgifter till Skatteverket? Har väntat i över en vecka på att få svar från dem.

Är det någon som fått räntebesked av Everydayplus och risicum?
Överhuvudtaget har jag fått väldigt lite uppgifter, jämfört med tidigare år, via posten (några har jag fått på mejl). Vet inte om det är postens fel eller om företagen struntar i att skicka ut.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp