• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Redogörelse inkomstuppgifter

Marsvin

Aktiv medlem
Poäng: 47
Blev medlem
17 Mars 2018
Meddelanden
27
Mottagna reaktioner
15
Poäng
47
Hej,

jag har fått ett brev från kfm att inkomma med uppgifter om inkomster och utgifter. Svar senast 18 nov. Är sannolikheten stor att de hinner göra utmätning på lönen i november? Har arbetsgivaren fått ett brev skickat till sig också? Räcker det med att de svarar innan svarstiden för att de ska besluta om utmätning?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
Vilket datum fick du utslaget "att betala" som rör det ärendet?
 

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 200
Mottagna reaktioner
1 272
Poäng
997
Skickar du in ditt svar kvällen den 18e, fattar kfm troligen beslutet den måndag 21e.

Sen hänger det på din hur snabba/aktiva din arbetsgivare är. Troligen har din arbetsgivare gjort lönekörningen och du klarar november, men de kan göra justeringar även efter en körning.
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 750
Mottagna reaktioner
757
Poäng
707
Hade liknande situation förra månaden. För mig beslutade om löneutmätning 2 dagar efter.
 

Marsvin

Aktiv medlem
Poäng: 47
Blev medlem
17 Mars 2018
Meddelanden
27
Mottagna reaktioner
15
Poäng
47
Men om de fattae beslutet så måste kfm skicka det med per post som säkert tar 1-2 dagar att komma fram också?
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 750
Mottagna reaktioner
757
Poäng
707
Jag hade skuld på 6000 kr som KFM skulle betalas med löneutmätning, så den betalades av med förra lönen.
Nu har jag skuld att betala på min nästa skuld, den ska betalas senas 10/11. Hur blir det här? Får jag brev om redogörelse om inkomst nu igen eller kan de besluta om löneutmätning direkt?
Behöver jag redogöra om inkomst nu igen så hinner ja behålla lönen i november.
 

Marsvin

Aktiv medlem
Poäng: 47
Blev medlem
17 Mars 2018
Meddelanden
27
Mottagna reaktioner
15
Poäng
47
Jag har haft skuld att betala i över ett halvår men det hann inte utmätas då jag fick inledande skuldsanering som avslogs tyvärr
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
Jag har haft skuld att betala i över ett halvår men det hann inte utmätas då jag fick inledande skuldsanering som avslogs tyvärr

Fick du först inledande skuldsanering men sen ändå avslag? Vad berodde avslaget på?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp