Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Regeringen skärper kraven för snabblån - Krav på banktillstånd

@Lånforum.se ni har väl i en hög utsträckning levt på "Affiliate" där bolagen folk härifrån lånar via er länk får ni en procent. Typ som Lendo så inga konstigheter.

Men hur påverkar allt detta är det är ju i princip inga aktörer kvar? Går forumet runt?

@Lånforum.se ni har väl i en hög utsträckning levt på "Affiliate" där bolagen folk härifrån lånar via er länk får ni en procent. Typ som Lendo så inga konstigheter.

Men hur påverkar allt detta är det är ju i princip inga aktörer kvar? Går forumet runt?
Ja det är en bra fråga. Rena smslån där försvann affiliateintäkterna för flera år sen. Lika bra det. Lånforum är främst ett forum för samlingslån, och det syns. Så Lendo, Zmarta, Sambla är mer viktiga.

Jag kan också svara på denna...

Jag driver en rätt poppis sida inom samma nisch. Jag har affiliatelänkar via adtraciton.com, jag tror jag haft EN referrall(värvat en person), när det gäller snabblån på ca 3 år. Den mesta inkomsten genereras via Google Adsense(reklam) och andra erbjudanden som inte har med lån att göra.

Sedan är det sidan i sig, lånforum är inte dyr i drift.
Det är domänförnyelse varje år som kostar några hundra kronor och sedan webbhotell dvs lagringsplats som kostar kanske 1400 per år.

Kostnaden för lånfurm lär ligga på < 5000 kronor per år. Detta baserar jag på med erfarenhet från min sida som är top 1- 5 inom många sökord i Sverige inom ekonomi och erbjudanden.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp